Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه گفت که آماده امضای تفاهم صلح با قره‌باغ است اما هیچ اقدام متقابلی از طرف ایروان نمی‌بیند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "الهام علی‌اف" در کنفرانس مربوط به همکاری پسادرگیری اظهار کرد: قبل‌تر هم گفته‌ام که ما آماده امضای تفاهم صلح هستیم. اما اقدام متقابلی از سمت ایروان ندیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، بیانات نخست‌وزیر ارمنستان و اظهارات تهاجمی وزیر امور خارجه این کشور بیانگر احساسات ضدآذربایجانی و ضدترکیه است.

وی همچنین گفت باکو هیچ برنامه نظامی در مرز با ارمنستان ندارد.

علی‌اف در عین حال درباره وضعیت منطقه قره‌باغ پس از توقف درگیری‌ها وضعیت آنجا را شکننده توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما صفحه نزاع بسته شده و چندین بار مطرح‌ کرده‌ام که امکان امضای توافقنامه صلح با ارمنستان وجود دارد.

رئیس‌جمهوری آذربایجان افزود: شما از من پرسیدید هنگامی که صلح‌بانان روسی منطقه را ترک کنند، چه می‌شود. ما در "تووز" و "زنگلیان" با ارمنستان دارای مرز هستیم. نیروهای مرزی در مجاورت نزدیک با طرف ارمنستان هستند. آیا سوانحی اتفاق می‌افتند؟ خیر اتفاق نمی‌افتند. در واقع ارتش ارمنستان در کار نیست و تضعیف روحیه شده است. نیروهای ما فقط پنج متر با آن‌ها فاصله دارند، اما ما هیچ برنامه نظامی نداریم.

وی در مورد برنامه‌های ارمنستان برای مدرن‌سازی ارتش خود به طور مشترک با روسیه، ابراز نگرانی کرد.

علی‌اف گفت: ما موضع خود را به شرکای روسی‌مان توضیح داده‌ایم. این اقدام برای چه انجام شده؟

رئیس‌جمهوری آذربایجان این‌طور نتیجه گرفت که هرگونه فکری در مورد انتقام‌گیری، به شدت سرکوب خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که در ایران معمولا با اعتراضات دانشجویی برخوردهای تندی از جمله تعلیق، اخراح و یا تبعید و بازداشت می شود، حالا برخی مدافعان این برخوردها حامی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا شده اند.

عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می‌دهد. با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد استفاده کنیم. 

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره‌های معینی به آن‌ها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم.

وی افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت هم گفت که دانشجویان امریکایی اخراجی حامی فلسطین را با شرایط و تسهیلاتی که در کشور خودشان داشتند، پذیرش می‌کند.

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی