Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@16:50:09 GMT

تولید ۵۰میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال۹۹

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۲۶۹

تولید ۵۰میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال۹۹

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۹، مقدار ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن تولید کردند که این رقم در سال پیش از آن ۴۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۳۵ تن، «چادرملو» ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۱۹ تن، «گهر زمین» چهار میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۵ تن، «مرکزی» چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۹۳ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۶۶۱ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۲۱ تن، «صبانور» یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۲ تن و «جلال آباد» ۳۹۷ هزار و ۸۰۸ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۲۶۵ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره تولید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ۳.۵ میلیون تن کنسانتره در اسفندماه

برپایه این گزارش، میزان تولید کنسانتره در اسفندماه گذشته حدود سه میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل (سه میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۲۲ تن)، پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ۱۲ ماهه سال ۹۹، شرکت‌های بزرگ ۱۸میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۸ (۲۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۲۸ تن)، نزدیک به هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان ارسال کنسانتره در اسفندماه نیز یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۸ (یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۵۵ تن)، حاکی از کاهش حدود ۱۷ درصدی است.

کاهش ۵۴ درصدی تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی

این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های بزرگ در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال پیش از آن (یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۳۳ تن) ۵۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

پربیننده ترین کره‌ای‌ها پشت چراغ قرمز بازار لوازم خانگی ایران لوازم خانگی گران می‌شود؟ پنج کشور نخست از نظر تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران / کدام صنایع بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص دادند؟ ضریب تحمل‌ رقابت‌پذیری صنعت فولاد بسیار پایین است معاملات داخلی و جهانی مس در رکود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سنگ آهن برجام رقم مدت مشابه سال تن کنسانتره یک میلیون سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه