Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@07:20:55 GMT

رایزنی امیر حاتمی و مقام عراقی درباره اخرین تحولات منطقه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۴۱۵

رایزنی امیر حاتمی و مقام عراقی درباره اخرین تحولات منطقه

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، در دیدار امیر سرتیپ حاتمی و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق که در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، دو طرف در خصوص اخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشتراکات و پیوندهای نا گسستنی فرهنگی، تاریخی و دینی  ملت های ایران و عراق بر حمایت همه جانبه از حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ارتکاب جنایت نابخشودنی تروریست های آمریکایی در شهادت دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج تروریست های آمریکایی از عراق را حق مشروع ملت عراق دانست و گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در چارچوب مصوبه هوشمندانه مجلس این کشور، به ایجاد تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه کمک خواهدکرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روند رو به رشد توسعه همکاری های دفاعی و امنیتی بین دو کشور را عامل مهمی در تحکیم ابعاد راهبردی این روابط که در چارچوب منافع دو ملت طراحی شده، دانست و تاکیدکرد: ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزه با داعش در کنارملت و نیروهای مسلح عراق قرار داشتند، در دوره بازسازی این کشور نیز در کنار برادران عراقی خود حاضر و آماده همکاری خواهند بود و برای توسعه همکاری های دفاعی آمادگی داریم.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و  حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، بر لزوم گسترش مناسبات درهمه زمینه ها تاکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر حاتمی مشاور امنیت ملی عراق نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود