Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:39:56 GMT

مقابله با خشونت و افراط گرایی برای تحقق وحدت مهم است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۵۵۸

مقابله با خشونت و افراط گرایی برای تحقق وحدت مهم است

به گزارش عصر سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، در دیدار با سید علی العلاق نماینده سابق پارلمان عراق و رئیس مجمع وحدت با تشریح مدل مفهومی تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی بر حرکت به سمت امت واحده اسلامی تأکید کردند.
دبیرکل مجمع، تقریب را یک مسئله مهم و اساسی دانست و گفت: تمرکز روی وحدت می‌تواند ما را در مقابل خطرات تکفیری و تندروی در جهان اسلام ایمن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ارتباطات و اشتراکات دیرینه فرهنگی و مذهبی میان مردم مسلمان دو کشور، گفت: این پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی میان دو ملت مسلمان پشتوانه محکمی برای دستیابی به وحدت مسلمین است.
شهریاری اظهار داشت: پس از شکست داعش زمان ورود نیروهای فرهنگی است که با کار فکری بتوانند با افراط گرایی و تکفیر مقابله نمایند و ادبیات مدارای فرهنگی، دینی و مذهبی را ترویج دهند، این کار سبب تحقق وحدت در میان مسلمانان خواهد شد.
در ادامه این دیدار سید علی العلاق  اظهار داشت: طرح تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی می‌تواند در راستای رسیدن به راهکارهای جدید برای پیشبرد اهداف وحدت مسلمانان تاثیرگذار باشد.
العلاق با بیان اینکه عراق پس از صدام با فعالیت نیروهای نظامی خود به ثبات مطلوبی رسید، اضافه کرد: بعد از دوره کوتاهی شاهد حملات تکفیری‌ها و تهاجم‌های تروریست‌ها بوده‌ایم و استان‌های مختلف را یکی بعد از دیگری از دست دادیم به همین علت از کشورهای اسلامی خواستیم تا برای مبارزه با تروریست‌ها در کنار عراق قرار گیرند.
نماینده سابق پارلمان عراق تقویت وحدت میان آحاد ملت عراق را از برکات مبارزه با داعش دانست و عنوان کرد: توطئه دوم دشمن در عراق تجزیه این کشور بود که به لطف مرجعیت آیت‌الله سید علی سیستانی و هوش مردم ناکام ماند و اکنون شاهد تقویت استقلال کشور هستیم.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مجلس اعلای اسلامی عراق گروه تروریستی داعش حمید شهریاری عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مجلس اعلای اسلامی عراق گروه تروریستی داعش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مجلس اعلای اسلامی عراق گروه تروریستی داعش حمید شهریاری عراق اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است