Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@12:31:13 GMT

انتقاد عراقچی از اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۶۴۹

انتقاد عراقچی از اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش جماران؛ نشست گفت‌وگوهای سیاسی میان معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی امروز (۲۴ فروردین ۱۴۰۰) به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

در این نشست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و خانم «اینگرید بروتسوآ»، معاون وزیر خارجه اسلوکی، در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و جهانی و توسعه روابط دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که دکتر عراقچی از وین و به صورت آنلاین با همتای اسلواک خود گفتگو نمود، علاوه بر تشریح مواضع کشورمان در خصوص برجام و تاکید بر آمادگی ایران برای احیای برجام بعد از بازگشت طرف مقابل به اجرای کامل تعهدات خود و راستی آزمایی آن، در مورد راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی نیز تبادل نظر گردید. 

دو طرف ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور در سال های گذشته، حمایت خود را از توسعه همه جانبه روابط دو جانبه ابراز و بر ضرورت محقق نمودن ظرفیت های استفاده نشده برای این روابط از جمله از طریق برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و شرکت در رویدادهای دوجانبه و بین المللی در حوزه های مختلف تاکید نمودند. 

در این دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در اضافه کردن نام تعدادی از شخصیت های ایرانی به فهرست تحریم های اتحادیه گلایه کرده و گفت در واکنش به این اقدام ایران گفت‌وگوهای جامع خود با اتحادیه و همکاری در حوزه‌های تروریسم، موادمخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می آورد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اتحادیه اروپا ایران و اسلواکی عباس عراقچی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 روابط دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران