Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: سازمان‌های مختلف برای رفع مشکلات خود باید به سراغ دانشگاه‌ها بیایند و مسائل خود را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند تا اساتید دانشگاهی با همکاری دانشجویان در قالب پایان‌نامه به رفع آن‌ها بپردازند.

محمد کریمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره تقاضا محور کردن پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: درصدی از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر تقاضا محور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در همه جای دنیا بیمار به سراغ پزشک می‌رود تا مشکلات خود را رفع کند؛ بنابراین سازمان‌های مختلف برای رفع مشکلات خود باید به سراغ دانشگاه‌ها بیایند و مسائل و مشکلات خود را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند تا اساتید دانشگاهی با همکاری دانشجویان در قالب پایان‌نامه به رفع ان‌ها بپردازند.

 

مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند تلاش کنند تا یکسری از مشکلات جامعه را بیابند و در راستای رفع آن‌ها برآیند. اکنون این اتفاق افتاده است و دانشگاه‌ها تا حدودی در این راستا حرکت می‌کنند.


کریمی درخصوص حل مشکلات جامعه توسط دانشگاه‌ها گفت: اکنون مراکز مختلفی در کشور ایجاد شده است که به پایان‌نامه‌ها پول اختصاص می‌دهند تا در خصوص موضوع آن‌ها نوشته شود. باید دید آیا آن مرکز خود هنوز به طور کامل مشکل را فهمیده‌اند که درخصوص موضوع خود به پایان‌نامه‌نویسی رجوع می‌کند. از طرفی باید دید این میزان از پایان‌نامه‌هایی که به درخواست آ مرکز نوشته شده است آیا تا کنون مشکلی از کشور حل کرده است و یا تنها نوشتن پایان‌نامه بوده است.


وی اظهار کرد: زمانی که یک ستاد خارج از مجموعه دانشگاه فعالیت و تعیین می‌کند که چه پایان نامه‌ای نوشته شود، خب ما به عنوان دانشگاه نباید پاسخگو باشیم که چرا پایان نامه‌ها در جهت رفع مشکلات کشور نیستند؛ بلکه باید از همان سازمان پرسید که چرا درخواست چنین پایان نامه‌هایی را می‌دهند و به چه کار می‌آید. در حقیقت باید مشخص شود که چرا بودجه را در این زمینه و به این نحو خرج می‌کند.

کریمی ادامه داد: دانشگاه یا باید برای یک مجموعه بالادستی کار کند که در این صورت بودجه خود را از آن دریافت می‌کند و فعالیت‌های آن را انجام می‌دهد و یا باید آزاد باشد به طوری که خود به دنبال مسائل برود و برای آن‌ها راه حل بیابد و پس از آن، مورد ارزیابی قرار گیرد و مشخص شود با بودجه دریافتی چه کارهایی انجام داده است.


مدیر امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در کل دنیا دانشگاه‌ها را آزاد می‌گذارند، اگر از صحبت از پایان‌نامه‌ها می‌شود باید دست دانشگاه را باز گذاشت و بودجه را به آن‌ها داد تا خود به دنبال مسائل حرکت کنند و در این صورت به حل مشکلات بپردازد با این روش می شود در پایان کار از او پرسید پایان‌نامه‌های نوشته شده کارآمد بوده‌اند و یا نبوده‌اند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه برای انجام کار‌هایی که مشکلات جامعه را حل می‌کند اکنون به گونه‌ای نیست که دانشگاه بتواند به مدیریت بحث‌های پژوهشی بپردازد. با این یک بام و دو هوایی نمی‌شود کار کرد در حقیقت نمی‌توان بخش عمده‌ای از بودجه را به سازمان‌های دیگر اختصاص داد که آن‌ها به مدیریت پایان‌نامه‌ها بپردازند و از سوی دیگر از دانشگاه پرسیده شود که چرا مقالات و پایان نامه‌ها مشکلات را رفع نمی‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر تحصیلات تکمیلی پایان نامه های دانشجویی پژوهشی دانشگاه امیرکبیر پایان نامه پایان نامه ها رفع مشکلات مشکلات خود دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک

مسجدی در این سفر در جریان مشکلات جاده مواصلاتی سیریک – جاسک نیز قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از توقفگاه نگهداری بیش از ۱۰۷ خودروی بدون صاحب و پیگیری، در خصوص نحوه آزادسازی این خودرو‌ها گفتگو کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور در مسجد صاحب الزمان (عج) به مشکلات بیش از ۲۰ تن از مردم شهرستان سیریک در حوزه پرورش میگو، تصفیه آب و زمین‌های ملی رسیدگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی