Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی با بیان اینکه با پرداخت ارزش افزوده و اعتبارات تملک سازی در کمیته برنامه ریزی شهرستان می توان کار مرمت و بازسازی راه های روستایی را انجام داد گفت: از جمله اهداف ما برای عشایر افزایش تولید، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تامین نهاده های دامی است.

«حسن همتی» با اشاره به وضعیت آماری تعداد کل عشایر استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تا سال گذشته حدود ۸۰۰ خانوار در استان گیلان معرفی شده بودند که با چندین نوبت اعتراض در تهران و رسیدگی به این موضوع توانستیم، ۲ هزار و ۱۰۵ خانوار عشایری را برای استان گیلان معرفی و راستی آزمایی کنیم و اکنون به این تعداد خدمات می دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس اداره امور عشایر استان گیلان، تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، صومعه سرا، رودبار، املش، رودسر و سیاهکل را از جمله شهرستان های عشایر نشین گیلان دانست و بیان کرد: محصولات عمده عشایر استان تولید گوشت قرمز و شیر است.

وی میزان تولید گوشت قرمز را حدود یکهزار و ۲۲۹ تن و تولید شیر را چهار هزار و ۲۱۰ تن عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این مقدار گوشت قرمز ۱۲۳ میلیارد تومان و شیر ۴۲ میلیارد و یکصد تومان است.

 همتی گفت: در حال حاضر میزان دام سبک عشایر ۲۰۸ هزار راس و میزان دام سنگین ۶ هزار و ۶۰۰ راس می باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به هزار و ۲۲۹ تن گوشت قرمز، ۱۷ درصد گوشت قرمز استان گیلان توسط عشایر تولید می شود.

همتی در ادامه، پرداخت یکسری تسهیلات زنجیره گوشت، تامین و توزیع نهاده های دامی (جو، کنستانتره، سبوس، ذرت) و آبرسانی در مناطق ییلاقی در سال گذشته به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان، مرمت راه های عشایری که توسط ارزش افزوده شهرستان تالش و ماسال انجام شده، تامین سوخت عشایر (هم کپسول و هم نفت) و بیمه تامین اجتماعی را مهمترین اقداماتی دانست که در یکسال گذشته برای عشایر استان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه های روستایی باید از طریق ارزش افزوده و اعتبارات استانی تامین شوند بیان کرد: عشایر فقط ۳۰ درصد راه مناسب دارند که می توانند از آن حمل و نقل و رفت و آمد داشته باشند و بقیه راه ها نیاز به ترمیم و تکمیل جاده ها دارد.

همتی اظهار کرد: در سال گذشته فقط حدود ۵۰ کیلومتر از محل ارزش افزوده و اعتبار استانی برای راه تالش و ماسال، انجام شده است.

وی بیان کرد: راه این روستاها نیز قبلا احداث شده بود و ما فقط جاده هایی که احتیاج به مرمت، بازسازی و شن ریزی دارند و یا بازسازی جاده ای که ریزش داشته را انجام می دهیم.

همتی در ادامه با اشاره به تحقق بخشیدن به شعار سال اظهار کرد: هدف ما نیز برای عشایر افزایش تولید، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تامین نهاده های دامی است.

وی بیشترین نیاز عشایر را توجه و رسیدگی به راه های روستایی عنوان کرد و افزود: تسهیلات را از تهران دریافت کرده و به عشایر پرداخت می کنیم و به لطف خدا در سال ۹۹ در تامین نهادها هیچ مشکلی نداشتیم و در همه شهرستان ها توزیع کردیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان راه های روستایی گیلان امور عشایری استان گیلان ارزش افزوده عشایر استان گوشت قرمز سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات