Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:52:10 GMT

تولید ۳۵۵۰ کلیپ ورزش درخانه توسط زنان تهرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۹۲۰

تولید ۳۵۵۰ کلیپ ورزش درخانه توسط زنان تهرانی

نرگس معدنی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با افزایش زمینه و فرصت مشارکت خانواده ها و براساس علائق و توانایی آنان، جذب حداکثری بانوان به ورزش همگانی را مد نظر داریم.

نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران از اهداف مهم ورزش بانوان در سال ۱۴۰۰ را مشارکت در برنامه های ورزشی با کیفیت و منظم براساس علائق و توانایی دختران و زنان استان عنوان کرد و گفت: در این راستا سیاست و راهبردهای های کلانی را در نظر گرفته ایم که با رویکرد جلب مشارکت حداکثری زنان و دختران اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مدت‌هاست که جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یکی از راهکارهای پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی جهت پیشگیری با اثر مثبت بر سیستم ایمنی معرفی شده است خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت، زنان به عنوان محور اصلی و تامین کننده سلامت خانواده نقش پررنگی را ایفا کردند.

معدنی پور بیان کرد: یکی از اهداف مهم این هیات، تعطیل نبودن ورزش در ایام کرونا بوده است چرا که فعالیت ورزشی می تواند در ایمن ساختن بدن تاثیرگذار باشد.

نایب رییس هیات ورزش همگانی استان تهران تاکید کرد: با توجه به نقش محوری ورزش در سلامت زنان به‌عنوان مادران و به‌تبع آن سلامت فرزندان، بر آن شدیم که یکی از سیاست‌های کلان و با اهمیت در سال ۱۴۰۰ هیات ورزش‌های همگانی استان تهران را حمایت از ایجاد محیط های ایمن ورزشی جهت دسترسی عادلانه زنان، متناسب با توانائی های آنان در نظر بگیریم تا در این زمینه زنان استان بتوانند در مکانی مناسب فرصت مشارکت در برنامه های ورزشی با کیفیت و براساس علایق خود داشته باشند.

وی افزود: باوجود نقش مهم ورزش در سلامت زنان، عدم تحرک جسمانی بانوان یعنی محروم شدن بخش مهم جامعه از سلامتی و بهداشت جسمانی و روانی، شادابی و کارایی لازم که بی‌شک لطمه‌های جبران‌ناپذیری برای کل جامعه به دنبال خواهد داشت.

معدنی ادامه داد: براین اساس ضرورت دارد تا شرایط و زمینه‌های لازم برای حضور بیشتر و فعالانه زنان را در عرصه ورزش فراهم سازیم. با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند و به اذعان همه روانشناسان اجتماعی و کارشناسان امر، جامعه‌ سالم بر پایه خانواده‌ سالم بنا نهاده می‌شود و رکن اصلی خانواده را نیز زنان و مادران تشکیل می‌دهند نیاز است که هیات ورزش های همگانی با ترویج ورزش همگانی به ویژه برای زنان و افزایش مشارکت بانوان در فعالیت های ورزشی گام مهمی در راستای سلامت خانواده و جامعه بردارد.

معدنی پور تاکید کرد: به علت نقش ارزنده و مهم زنان و مادران در خانه با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و بیکاری بسیاری از مربیان خانم با برگزاری پویش "ورزش در خانه" سعی کرد در این ایام نشاط و تحرک بدنی را به خانه ها ببرد که ۳ هزار و ۵۵۰ کلیپ ورزش زنان و ورزش مادران و فرزندان، مادران و اعضا خانواده برای ما ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های منسجم و برنامه های مستمر سال ۱۴۰۰ را سال تحول و ارتقا ورزش همگانی بانوان و خانواده قرار دهیم.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ویروس کرونا ورزش همگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ویروس کرونا ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ویروس کرونا ورزش همگانی اخبار کنکور استان تهران ورزش همگانی هیات ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مائده مهدی‌پور، یکشنبه شب در نشست یکشنبه‌های الگویی با موضوع معرفی الگوی شبکه فعالان مردمی جمعیت برنا با بیان اینکه فرزندآوری یک دغدغه جمعی است و ما برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به‌دنبال مجموعه‌های دارای دغدغه جوانی جمعیت و مرتبط با این موضوع رفتیم.

مهدی‌پور افزود: در قدم اول، افراد دغدغه‌مند شناسایی شدند و جلساتی با حضور آنها برگزار شد.

فعال اجتماعی و فرهنگی جوانی جمعیت از شناسایی ۸۰۰ مادر دو فرزندی در یزد خبر داد و گفت: مولفه‌های این خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم پرسشنامه برای مادران دو و سه فرزندی و تکمیل آن توسط مادران خبر داد و عنوان کرد: مادران سه تا چهار فرزندی نیز که مسیر فرزندآوری را طی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و فشارهای اجتماعی که به آنها وارد می شد، بررسی کردیم.

مهدی پور ادامه داد: این مادران برای دیگر خانواده ها به عنوان الگوی عینی معرفی شدند و شرایطی فراهم شد که مادران بتوانند با مادران چهار فرزندی ارتباط نزدیک داشته باشند و این دورهمی ها به صورت محله ای ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دورهمی ها به یکی از پدران چهار فرزندی سپرده شد و کارگروهایی ذیل این دورهمی ها تشکیل شد ضمن اینکه این پدران و خانواده هایشان یک دورهمی خانوادگی را با دیگر خانواده ها برگزار می کنند.

مهدی پور به تشریح برنامه های این دورهمی ها پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری این دوره ها، بانک اطلاعات خوب و دقیقی از خانواده های چهار فرزندی در یزد شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به مادران دهه هشتادی که از آنها به عنوان «برنا مام» یاد می شود، افزود: مادران دهه هشتادی در سالهای اولیه ازدواج دچار فشار فرهنگی و اجتماعی بودند بنابراین شبکه مجازی تشکیل شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پور با اشاره به دورهمی هایی که توسط برنا مام‌ها تشکیل شده، بیان کرد: اتفاقات جالبی به واسطه این دورهمی ها شکل گرفت از جمله اعتکاف مادر و کودک که به کمک همین هسته ها برگزار شد که اتفاق ناب و ویژه ای بود.

این فعال اجتماعی به تشریح ارتباطات برقرار شده با حوزه های علمیه، ماماها، مراکز بهداشت و ... پرداخت و افزود: تلاش شده تا شرایط به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و تا حدی اقتصادی برای ترغیب مادران به فرزندآوری و کمک به جوانی جمعیت فراهم شود.

کد خبر 6091522

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی