Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان آغازجنگ علیه تروریسم جهانی از سوی ایالات متحده و از سال 2001 ، تاکنون 59 میلیون نفر که بیشتر آنها مسلمان هستند، آواره شده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال پیام «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط جهان، یک سازمان حقوق بشری  روز سه شنبه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان دیدبان حقوق بشر در واکنش به پیام آنتونی بلنیکن، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه و در توییتی نوشت: « یادآوری؛ از زمان آغازجنگ علیه تروریسم جهانی  از سوی ایالات متحده  و از سال 2001 ، تاکنون 59 میلیون نفر که بیشتر آنها مسلمان هستند، آواره شده‌اند.»

نتایج یک تحقیق در آمریکا نیز نشان داد جنگ‌هایی که آمریکا از قریب دو دهه پیش به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز کرده، هزینه‌های مالی و جانی هنگفتی هم برای آمریکا و هم برای کشورها هدف، به بار آورده است. 

بر اساس این مطالعه که در قالب پروژه «هزینه‌های جنگ» دانشگاه «براون» انجام گرفت، در جریان این جنگ‌ها دستکم ۸۰۱,۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند، که حدود نیمی از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. این جنگ‌ها همچنین ۶.۴ تریلیون دلار هزینه بر جای گذاشته‌ است.

در این پروژه آمده است که بیش از ۲۱ میلیون نفر در سراسر خاورمیانه به واسطه این جنگ‌ها، از خانه‌های خود آواره شده‌اند. محققان این پروژه نوشتند که «جنگ علیه تروریسم» که از چهار کشور افغانستان، عراق، سوریه و پاکستان شروع شده بود، اکنون به ۸۰ کشور بسط یافته و به یک «جنگ جهانی» بدل شده است. در این مطالعه هشدار داده شد که هرچه این جنگ بیشتر ادامه یابد، هزینه‌های مالی و جانی آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی و پس از حملات یازده سپتامبر به برج‌های مرکز تجارت جهانی نیویورک، به بهانه مقابله با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی، ابتدا به افغانستان و دو سال بعد به عراق حمله کرد. «جورج بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا پس از این دو حمله، مدعی شد که آمریکا در نبرد با تروریسم پیروز شده و «مأموریت انجام شده است.» با این وجود، با گذشت ۱۸ سال، آمریکا همچنان هم در عراق و هم در افغانستان حضور نظامی دارد و چشم‌اندازی هم برای پایان این جنگ‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سربازان آمریکایی مسلمانان جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در عربستان سعودی گفت که «پیشرفت قابل‌ توجهی» در رساندن کمک‌ها به غزه که اسرائیل شش ماه است آن را محاصره کرده است، حاصل شده است، اما به تعداد بیشتری نیاز است.

گروه‌های آژانس کمک‌رسانی بین‌المللی بارها نسبت به قحطی قریب‌الوقوع، به‌ویژه در شمال غزه، به دلیل عدم دریافت کمک‌های بیشتر در حالی که این سرزمین تقریباً تحت بمباران هوایی مداوم نیروهای اسرائیلی است، هشدار داده‌اند.

به نقل از ایسنا حداقل ۲۰ فلسطینی از جمله پنج کودک در حملات هوایی شبانه در رفح، جایی که تخمین زده می شود یک میلیون آواره در آن پناه گرفته اند، به شهادت رسیدند. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارزیابی قحطی در این سرزمین را نمی پذیرد.

بلینکن مدعی شد که ایران بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است. او گفت که وقایع چند ماه اخیر به “شدیدترین تسکین ممکن” نشان داده است که دو مسیر ممکن در پیش است.

به گفته او، یکی از آنها «با تفرقه، ویرانی و خشونت و ناامنی دائمی همراه بود».

با این حال، او پیشنهاد کرد که نشست‌هایی مانند امروز نشان داد که کشورهای بسیار بیشتری در منطقه علاقه‌مند به راه دوم، یعنی «ادغام بیشتر، امنیت بیشتر، صلح بیشتر» هستند.

بلینکن گفت: “بسیاری از ما می خواهیم این مسیر را دنبال کنیم.”

بلینکن قرار است با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخنرانی کند و همچنین با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه و سایر نمایندگان منطقه قبل از سفر پیش بینی شده به اسرائیل در اواخر هفته، دیدار کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900967

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم