Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: در حال حاضر 23 هزار بیمار تالاسمی نیازمند درمان‌های مادام‌العمر هستند که بررسی‌های ما نشان می‌دهد از این تعداد 14 هزار نفر باید واکسن کووید ـ 19 تزریق کنند.

به گزارش برنا؛ یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونای بیماران مبتلا به تالاسمی اظهار داشت: در حال حاضر 23 هزار بیمار تالاسمی نیازمند درمان‌های مادام‌العمر هستند که بررسی‌های ما نشان می‌دهد از این تعداد 14 هزار نفر باید واکسن کووید ـ 19 تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجمن تالاسمی ایران قبل از عید نوروز درخواست تزریق واکسن کرونا برای بیماران تالاسمی را به وزارت بهداشت ارسال کرده بود، افزود: خوشبختانه این موضوع توسط وزیر بهداشت تأیید و مورد موافقت قرار گرفت و بر این اساس واکسیناسیون بیماران تالاسمی از شهرهای قرمز آغاز شد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: روند واکسیناسیون بیماران از استان خوزستان که در وضعیت قرمز قرار گرفته بود آغاز شد و خوشبختانه اغلب بیماران این استان واکسن کرونا دریافت کردند اما در استان تهران و برخی دیگر از استان‌ ها بیماران کماکان منتظر دریافت واکسن هستند و توزیع واکسن به خوبی انجام نشده است.

عرب با اشاره به آغاز واکسیناسیون بیماران خاص در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسیناسیون بیماران خاص را آغاز کرده و مبتلایان به اوتیسم نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند اما تعداد بیماران تحت پوشش دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران نیز چشمگیر است که امیدواریم شاهد آغاز واکسیناسیون در این دانشگاه‌ها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون 4 هزار نفر از بیماران تالاسمی تزریق واکسن کرونا انجام داده‌اند اظهار داشت: تزریق واکسن برای 4 هزار نفر عدد مناسبی نیست و روند تزریق برای بیماران خاص باید با سرعت بیشتری انجام شود به دلیل اینکه در حال حاضر شاهد شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته در جهان هستیم و این بیماران در معرض خطر بیشتری هستند.

وی در پایان با بیان اینکه این سؤال در ذهن بیماران تالاسمی ایجاد شده که چرا برای آنها فقط واکسن چینی کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار داشت: این موضوع باعث ایجاد سوء ظن در بیماران تالاسمی شده و برخی از آنها اعلام می‌کنند که واکسن چینی اثربخشی لازم را ندارد و از تزریق آن امتناع می‌ورزند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون بیماران انجمن تالاسمی ایران بیماران تالاسمی واکسن کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!