Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@15:56:02 GMT

روحانی: مسیر کنونی برگزاری کنکور را باید اصلاح کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۰۶۱۶

روحانی: مسیر کنونی برگزاری کنکور را باید اصلاح کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: باید از تجربه جهانی و دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان و کارشناسان خبره برای تدوین نقشه راه علمی از جمله برگزاری کنکور استفاده شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و درک شرایط روحی و روانی متقاضیان کنکور و تأثیر آن بر سلامت نسل جوان را ضروری خواند و گفت: باید در برگزاری کنکور مسیر کنونی را با هم‌اندیشی و جمع‌بندی دقیق و استفاده از روش‌های کارآمدتر و نیز با برطرف کردن اشکالات و نواقص، اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تأکید کرد: هدف از برگزاری آزمون سراسری شناخت و جذب جوانان و افراد مستعد در چارچوب یک رقابت سالم علمی و تربیت نسل دانش‌محور و کارآمد در توسعه کشور است و باید در این زمینه همه جوانب مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه احمد واعظی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و همچنین آقایان کبکانیان و حجت الاسلام محمدیان بعنوان اعضای  شورای تخصصی علم و فناوری در حوزه دفاعی انتخاب شدند.

در این جلسه موضوع سنجش و پذیرش در کنکور کارشناسی و آسیب های کنکور از طریق سنجش سراسری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و لزوم توانمند سازی همه جانبه آموزشی و تربیتی دانش آموزان مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور سلامت رئیس جمهور کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دومین نشست هماهنگی رؤسای هیات‌های اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اکثریت استان‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: باید از ظرفیت کل استان برای تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز استفاده شود؛ یعنی فقط دانشگاه مادر را نبینید. دانشگاه‌های دیگر، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌های پیام نور حتی فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، شهرهای مختلف، شهرستان‌های مختلف، همه را ببینید.

وی ادامه داد:‌ گاهی اوقات در یک دانشگاه غیرمعروفی، یک نخبه‌ای وجود دارد که باید شناسایی شوند و از آنها استفاده شود؛ یعنی اولین تأکیدم این است که حلقه‌ شبکه نخبگانی کل استان را شناسایی کنید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میزهای ما در ستاد علم و فناوری متنوع است، میزها باید با هیات‌های اندیشه‌ورز استانی در ارتباط باشند، هیات‌ها در آیین نامه ارتقاء، نقشه جامع علمی کشور، در سند هوش مصنوعی در سند فناوری کوانتومی نظرات خود را ارائه دهند، اگر در یک حوزه خاص، ویژگی برتری وجود دارد کمک بیشتری صورت گیرد البته انتظار نیست هر هیات اندیشه‌ورز در همه میزهای ما مشارکت کند ولی نفس مشارکت خیلی مهم است.

استاد خسروپناه ادامه داد:‌ ارتباط با هیات های اندیشه‌ورز دوسویه است؛ یک سوی آن دانشگاه‌ها هستند، یک سو هم ستاد علم و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه‌اش. قرار نیست یک سری از اساتید، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی را سرکار بگذاریم، بگوییم حالا یک تشکیلاتی درست کرده‌ایم، هیات اندیشه‌ورز راه انداخته‌ایم و این طریقیت دارد، اگر قرار است نظرات هیات‌های اندیشه‌ورز بایگانی شود خواهشم این است این هیات‌های اندیشه‌ورز را تعطیل کنید، چرا مردم آزاری کنیم. اینها جمعی از نخبگان هستند که هر دقیقه‌شان ارزش معنوی دارد، سطر به سطر نکات دوستان باید در میزها بررسی شود و گزارش اعمال نظرات هم باید به استان‌ها داده شود؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است. در این شبکه همه باید پاسخگو باشیم؛ اولاً شفاف و ثانیاً پاسخگو و مسئولیت‌پذیر. این که ما هم عزیزان را به زحمت بیاندازیم، نظراتشان را بگیریم، شفاف و پاسخگو باشیم و بگوییم چقدر از این استفاده کرده‌ایم.

کد خبر 6094200

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی