Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:13:48 GMT

سرطان رو به رشد نژادپرستی آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۰۶۸۳

تحقیر مکرر آمریکایی‌های آسیایی‌تبار در انظار عمومی و حمله به سمت آنها، همگی نشان‌دهنده سرطان نژادپرستی آمریکایی است که همچنان به شیوه‌ای وحشیانه در حال رشد است. ناطقان: به نقل از رادیو بین المللی چین، «جیمز بالدوین» نویسنده سیاه پوست آمریکایی در سال ۱۹۶۲ میلادی و همزمان با صدمین سالگرد جنبش آزادسازی بردگان در نامه ای سرگشاده به برادرزاده خود نوشت: «من کشورم و مردمم را مقصر این جنایت (تبعیض نژادی) می دانم؛ نه من و نه زمان و نه تاریخ آنها را بابت این جنایت نخواهیم بخشید؛ آنها زندگی هزاران نفر را نابود کرده اند و به این روال ادامه می دهند و نمی دانند و نمی خواهند که بدانند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«جیمز بالدوین» در ادامه نامه خود به توصیف نابرابری های اجتماعی مختلفی که نسل به نسل آمریکایی های آفریقایی تبار تجربه کرده اند، پرداخت.

متاسفانه در حالی که تقریبا ۶۰ سال از زمان نگارش این نامه می گذرد، اما حقیقت این است که حرف های بالدوین همچنان در دنیای واقعی به شیوه ای بی رحمانه اتفاق می افتند؛ نگاهی به زندگی سرخ پوستان تا شرایط زندگی یک شهروند درجه دو با حقوقی پایمال شده در آمریکا و از آن طرف، مرگ «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی در اثر فشار زانوی یک پلیس سفید پوست روی گردن او و همچنین تحقیر مکرر آمریکایی های آسیایی تبار در انظار عمومی و حمله به سمت آنها، همگی نشان دهنده سرطان نژادپرستی آمریکایی است که همچنان به شیوه ای وحشیانه در حال رشد است.

به عنوان مثال، برخورد با آسیایی تبارهای آمریکایی را در نظر بگیرید؛ بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط دانشگاه دولتی کالیفرنیا، تعداد کل پرونده های مربوط به جنایات ناشی از تبعیض نژادی در سال ۲۰۲۰ میلادی در آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، کاهشی ۷ درصدی داشته اما جرایم ناشی از نفرت و تعصبات نژاد پرستانه علیه آسیایی تبارها در این کشور با افزایشی ۱۴۹ درصدی همراه بوده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشته است که: «آسیایی بودن در آمریکا به معنای داشتن یک احساس فوق العاده شدید تنهایی در طول دوره تلاطم ویروس کروناست».افزایش شدید جنایات ناشی از تعصبات نژادپرستانه علیه آسیایی تبارها در آمریکا مستقیما با استفاده تعمدی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از عبارات «ویروس چینی» و «آنفولانزای هنگ کنگی» در ارتباط است.

در جریان نگاه عمیق تر و تحلیل انجام شده توسط «آنه چنگ» (Anne Cheng) استاد مطالعات آمریکا و انگلیس در دانشگاه «پرینستون»، مشخص شده است که اگر یک نژادپرستی فراگیر و ریشه دار علیه آسیایی تبارها در آمریکا وجود نداشت، اظهارات ترامپ نمی توانست تا این اندازه باعث تحریک این اندازه گسترده از نفرت و جنایات متعصبانه علیه این قشر از جمعیت آمریکا شود.

حقیقت نیز همین است. سیستم آموزشی آمریکا را به عنوان یک مثال در نظر بگیرید؛ دانشگاه های دولتی در آمریکا می توانند هنگام پذیرش دانشجویان از گروه های اقلیت، عوامل نژادی را در نظر بگیرند اما به نظر می رسد که این روال در قبال دانشجویان آسیایی تبار اجرایی نمی شود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی بود که یک سازمان غیر انتفاعی به نام «پذیرش عادلانه دانشجویان» (Fair Admissions for College Students) دانشگاه «هاروارد» را به دلیل تبعیض نژادی علیه متقضایان آسیایی تبار در این کشور تحت پیگرد قانونی قرار داد؛ ‌ حکم صادر شده در جریان رسیدگی به این شکایت قانونی اصلا تعجب آور نبود؛ در حکم دادگاه آمریکا نوشته شده بود که تبعیض نژادی دانشگاه هاروارد علیه آسیایی تبارها تائید نشده است!

در حال حاضر، تعداد واکسن های کرونای توزیع شده میان اقلیت های آمریکایی به مراتب کمتر از تعداد واکسن هایی است که میان سفید پوستان این کشور توزیع شده است؛ بر اساس داده های بنیاد خانواده کایزر (Caesars Family Foundation)، تا تاریخ ۶ آوریل/۱۷ فروردین ماه، ۲۸ درصد از سفید پوستان در ۴۱ ایالت آمریکا حداقل یک دوز واکسن ضد کرونای خود را دریافت کرده اند؛ این در حالیست که این نسبت میان لاتین تبارها ۱۶ درصد و میان سیاه پوستان آمریکایی ۱۷ درصد برآورد شده است.

بدیهی است که نژادپرستی در آمریکا، بسیار فراگیر و ادامه دار است؛ آن دسته از سیاستمداران آمریکایی که خودشان را مدافعان حقوق بشر می نامند و ظاهرا مدعی اند که برای حل مشکل تبعیض نژادی تلاش می کنند، بر اساس فاکتورهایی مانند سیاست داخلی، سنتی های تاریخی و ایدئولوژی در ذهن دارند، هیچ قصد و قدرتی برای حل این مشکل ندارند.

برخی سیاستمداران آمریکایی نیز علنا اقدام به تحریک تبعیض های نژادپرستانه می کنند و چشم خود را به روی حوادث ناشی از نفرت های نژادی می بندند که این رویکرد آنها در حقیقت پایمال کردن و تحقیر مفاهیم مدرن حقوق بشر محسوب می شود. منبع: مشرق برچسب ها: سرطان ، رو به رشد نژادپرستی ، آمریکایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرطان آمریکایی علیه آسیایی تبارها تبعیض نژادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد

صادق کاظمی‌فرد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نکته پراهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول کرده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد که در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده‌های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر کرده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولیدشده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟