Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان گلستان، مهرداد کمانگری اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای کاهش مراجعه بیمه‌شدگان به دفاتر پیشخوان به منظور تعویض دفاتر بیمه در دوران شیوع بیماری کرونا، دفاتر بیمه درمانی خود را در صندوق‌های کارکنان دولت، روستائیان، سلامت همگانی و بیماران خاص صندوق ایرانیان که از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد فاقد اعتبار شده، به صورت متمرکز تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت گلستان افزود: با توجه به تمدید اعتبار متمرکز این دفاتر بیمه و اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک و ارائه خدمات بیمه درمانی به‌صورت الکترونیکی از جانب سازمان، بیمه‌شدگان نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار دفاتر بیمه درمانی خود نداشته و صرفا می‌توانند با همراه داشتن کد ملی و یا دفاتر بیمه درمانی فعلی فاقد اعتبار خود به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمات بیمه‌ای خود را دریافت کنند.

کمانگری خاطرنشان کرد: تمامی بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان می‌توانند با شماره‌گیری کد #۱۶۶۶ * از وضعیت پوشش بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفاتر بیمه درمانی خود مطلع شوند.

* حذف دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت

وی همچنین از حذف تدریجی کاربرد دفترچه‌های بیمه سلامت از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

کمانگری در خصوص حذف تدریجی کاربرد دفترچه‌های بیمه سلامت از اردیبهشت ماه گفت: از اردیبهشت ماه امسال حذف تدریجی کاربرد دفترچه‌های بیمه سلامت همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان افزود: طبق بند «ج» تبصره ۱۷ قانون بودجه سالجاری سازمان‌های بیمه‌گر مکلف هستند از طریق به‌روزرسانی پایگاه بر خط اطلاعات بیمه‌شدگان نسبت به جایگزینی ابزارهای الکترونیک به جای دفاتر بیمه درمانی کاغذی فعلی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه فرآیند حذف دفترچه را کلید زده اما بیمه سلامت به‌صورت تدریجی از اول اردیبهشت این کار را آغاز خواهد کرد.

کمانگری با اشاره به اینکه از تیر ماه سال ۱۳۹۹، این اداره کل تمهیدات لازم را در زمینه ایجاد بستر الکترونیک در موسسات بخش خصوصی استان آغاز کرده بود، گفت: موسساتی که بر این اساس اسناد خود را به‌صورت الکترونیک به این اداره کل ارسال کردند، مشمول مشوق‌هایی برای پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی این اداره کل شدند.

وی با اشاره به آغاز این طرح از اردیبهشت ماه افزود: تمامی موسسات درمانی طرف قرارداد به سامانه‌های استحقاق‌سنجی، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک این سازمان متصل هستند و در گام اول چاپ و صدور یکی از صندوق‌های پنج‌گانه این سازمان به نام «صندوق بیمه سلامت همگانی» از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری متوقف خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان اظهار کرد: برای افرادی که نسخ دفترچه بیمه آنان به اتمام رسیده، این امکان در مراکز طرف قرارداد فراهم است که به‌صورت الکترونیکی خدمات بیمه‌ای خود را با ارائه کارت  ملی و یا جلد دفترچه که حاوی مشخصات بیمه‌ای باشد، دریافت کنند.

وی افزود: موسسه درمانی طرف قرارداد ضمن ثبت نسخه الکترونیک و ارائه کد رهگیری به بیمه شده، این امکان را فراهم می‌کند که بیمه شده خدمات دارویی و سایر خدمات پاراکلینیک خود را بدون نسخ کاغذی دفاتر بیمه درمانی، به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند.

کمانگری از بیمه‌شدگان خواست در مراجعه به مراکز طرف قرارداد با صبر و شکیبایی بیشتر بیمه سلامت را در اجرای صحیح این امر مهم یاری کنند زیرا استفاده از ابزارهای الکترونیکی علاوه بر شفافیت در انجام روند ارائه خدمات در شرایط فعلی باعث جلوگیری از انتقال ویروس کرونا نیز می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان افزود: طبق جدول زمان‌بندی، حذف تدریجی کاربرد دفاتر بیمه صندوق روستائیان از خردادماه و سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از اردیبهشت‌ماه سالجاری نیز ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه درمانی کاغذی فعلی در بیمارستان‌های دولتی نیز اجرائی خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

منبع: فارس

کلیدواژه: دفترچه بیمه سلامت غیر حضوری تمدید اردیبهشت بدون دفترچه بیمه درمانی بیمارستان های دولتی صندوق های بیمه ای موسسه درمانی ثبت نسخه الکترونیک خدمات دارویی به صورت الکترونیکی صندوق بیمه سلامت همگانی موسسات بخش خصوصی سازمان تامین اجتماعی سازمان های بیمه گر حذف دفترچه بیمه بیمه سلامت از اردیبهشت دفترچه های بیمه سلامت صورت الکترونیک دفاتر بیمه درمانی اردیبهشت ماه دفاتر بیمه دفترچه بیمه طرف قرارداد بیمه شدگان ماه سال بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳ (اعزام ۱ تیر ۱۴۰۳) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.
مهلت شرکت در این فراخوان که از ۲۷ فروردین ماه الی ۲ اردیبهشت ماه بود تا ۶ اردیبهشت ماه تمدید یافته است و افراد واجد شرایط می‌توانند مدارک لازم را به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.
شرایط تخصصی:
الف) دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد
ب) رشته‌های مورد نیاز شامل رشته‌های فنی و مهندسی، کامپیوتر، حقوق عمومی، علوم پایه و سایر رشته‌های مسلط به مهارت‌های ذکر شده در ذیل
پ) مسلط به مهارت‌های هفت گانه ICDL
ت) علاقه‌مند به انجام کار تیمی
افراد دارای مهارت‌های ذیل در اولویت جذب هستند:

برنامه نویس با انگیزه در زمینه‌های C#.NET CORE و توسعه وب با JAVASCRIPT، HTML، CSS
توانمندی در کار بانک اطلاعاتی SQL SERVER
تجربه برنامه نویسی با C# و.Netcore یا Asp.net به همراه نمونه پروژه
آشنایی با javascript، jQuery، css، HTML و Ajax
شرایط عمومی:
الف) اعتقاد به دین مبین اسلام
ب) اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
پ) عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق
ت) عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی اعلام شده از سوی مقامات صالحه.
ث) عدم اعتیاد به مواد دخانی، مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت کیفری موثر
ج) عدم سابقه خدمت قبلی یا غیبت
چ) عدم ارائه درخواست همزمان در سایر ارگان‌های غیر نظامی به عنوان نیروی امریه
ح) بومی تهران و یا سکونت در تهران
خ) عدم دارا بودن سابقه کیفری و محکومیت
مدارک لازم:
الف) تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال تصویر صفحه آخر)
ب) تصویر کارت ملی پشت و رو

پ) تصویر برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت. (ارائه برگه اعزام پس از تایید در مصاحبه الزامی است)
ت) تصویر گواهی مدرک تحصیلی با فراغت از تحصیل با قید معدل
ث) تصویر مدارک عائله تحت تکفل در صورت وجود (تصاویر کارت ملی و صفحات کامل شناسنامه، صفحه اول و دوم)
ج) آدرس محل سکونت و شماره تماس
چ) تصویر رزومه و مدارک پژوهشی مرتبط
ح) رزومه فعالیت فرهنگی و اجتماعی (در صورت داشت سوابق)
تبصره ۱: این وزارتخانه پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان برای انجام مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.
تبصره ۲: مدت زمان خدمت نیرو‌های امریه برابر قوانین ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌باشد.
پیش از این مهلت ثبت نام در فراخوان از ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت بود که تا ۶ اردیبهشت تمدید شد.

دیگر خبرها

  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته