Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@18:16:24 GMT

سفیر پرتغال در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۲۳۲

سفیر پرتغال در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در پی اقدام گستاخانه روز گذشته اتحادیه اروپایی در مورد تحریم حقوق بشری تعدادی از مقامات و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران، «کارلوس کوشتانهوس» سفیر پرتغال در ایران در ظرفیت ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اقدام غیر قانونی اتحادیه اروپا به سفیر پرتغال اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه این اقدام را مبتنی بر رویکرد سیاسی و گزینشی اتحادیه اروپا در قبال مسائل حقوق بشری خواند و آن را محکوم کرد.

وی افزود: همانطور که اعلام کرده ایم در واکنش، گفتگو‌های جامع با اتحادیه اروپا و همکاری‌های ناشی از آن، از جمله در حوزه‌های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می‌آوریم.

همچنین تاکید شد که موضوع تحریم‌های متقابل در دست بررسی قرار دارد.

سفیر پرتغال هم گفت که مراتب را به بروکسل منتقل خواهد کرد.

گفتنی است شورای اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) هشت فرد و سه نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود افزود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته ضمن محکوم کردن این تحریم‌هااعلام کرد که ایران گفتگو‌های جامع با اتحادیه اروپا شامل گفتگو‌های حقوق بشری و تمامی همکاری‌های ناشی از این گفتگو‌ها را به حالت تعلیق در می‌آورد و تحریم‌های متقابل را در دست بررسی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی اتحادیه اروپا وزارت امور خارجه سفیر پرتغال در تهران احضار سفیر اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا سفیر پرتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه