Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با اشاره به اینکه استان گیلان ظرفیت حداقل دو تا سه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را دارا است، گفت: هدایت سرمایه‌گذاران به‌ سمت فعالیت در صنایع تبدیلی کشاورزی، احداث سردخانه، سورتینگ و فرآوری در مسیر صادرات سبب رونق این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ فروردین) در جلسه کارگروه مشترک توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی گیلان که در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد، به تحقق 666 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این عملکرد مطلوب به طور قطع تصادفی به دست نیامده و حاصل تلاش جمعی و مشارکت فعالان اقتصادی، بازرگانان، تولیدکنندگان و حمایت دستگاه های پشتیبان به ثمر نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان، رشد قابل توجه در صادرات غیرنفتی نسبت به سال ماقبل با ثبت 10 هزار و 262 مورد ثبت سفارش و کسب رتبه خوب بین استان های کشور را یادآور شد و گفت: میانگین سرعت عمل پاسخگویی پنج روز، نشاندهنده وجود نظم و انضباط در انجام فرآیند مرتبط است.

وی با بیان اینکه عمده واردات استان در سالی که تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شده بود نیز شامل کالاهای اساسی مورد نیاز و مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی بوده، ابراز امیدواری کرد که با تقویت نقاط قوت در سال جاری که تحت شعار راهبردی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، شاهد دستاوردهای بیشتری باشیم.

زارع ادامه داد: هدف‌گذاری 720 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان در سال جاری با تفکیک وظایف و تعیین سهم هر مجموعه متناسب با ظرفیت ها، دست‌یافتنی است.

استاندار گیلان بهره برداری از واحدهای تولیدی صادرات‌محور طی ماه‌های آتی را در افزایش میزان صادرات استان اثرگذار دانست و گفت: قابلیت افزایش 44 قلم کالای کشاورزی موجود در سبد صادرات در کنار کیفی سازی محصولات، تقویت سردخانه و سورتینگ وجود دارد.

وی ظرفیت فعلی 70 هزار تن سردخانه در گیلان را ناکافی دانست و با بیان اینکه تا نیمه سال تعداد دیگری از سردخانه ها به این مجموعه افزوده می شود، اظهار داشت: معتقدم استان ظرفیت حداقل دو تا سه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را داراست.

زارع اضافه کرد: انتظار دارم با شناسایی سرمایه گذاران، جذب و هدایت آنان به سمت فعالیت در صنایع تبدیلی کشاورزی، احداث سردخانه، سورتینگ و فرآوری در مسیر صادرات شاهد رونق این بخش باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گمرکات گیلان همواره به عنوان یکی از مقاصد در جهت صادرات کالاهای داخلی و واردات بوده، گفت: با افزایش میزان تحریم های اقتصادی، این نقش آفرینی پررنگ تر شد و تقویت تجهیزات در حوزه زیرساختی بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی همچنین به وجود ظرفیت های حمل و نقل ریلی، دریایی و کامیونی (رو - رو و جاده‌ای) در گیلان اشاره و اضافه کرد: با تکمیل راه آهن رشت - کاسپین ظرفیت های بیشتری به حوزه حمل و نقلی گیلان افزوده می شود.

زارع، کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالاها در سال 99 نسبت به سال ماقبل را مطلوب ارزیابی و بر ضرورت به حداقل رساندن توقف کشتی ها در بنادر تأکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه گزارش ناظر گمرکات گیلان در خصوص وضعیت تجارت خارجی استان در سال 1399 و گزارش مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در خصوص عملکرد سال گذشته و برنامه های سال جاری ارائه شد.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارسلان زارع صادرات غیر نفتی استاندار گیلان صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات