Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:47:19 GMT

۸۸ فقره پرونده تخلف اراضی ملی دامغان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۴۹۳

۸۸ فقره پرونده تخلف اراضی ملی دامغان ثبت شد

محمد تقی گلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۸۸ فقره تخلف در حوزه اراضی ملی دامغان طی سال گذشته تشکیل پرونده شده است، تاکید کرد: عاملان این تخلفات از سوی ضابطین قضائی شناسایی و به دادگاه ارجاع داده شده‌اند.

وی افزود: دستگاه قضائی دامغان با هدف حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش تخلفات در اراضی ملی نقش مهم و تأثیر گذار داشت و این مهم نیز در سال جاری تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان دامغان گفت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه، ضابطان قضائی در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی هیچ‌گونه مماشاتی ندارند و برابر مقررات و قانون برخورد و برای متخلفان پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال می‌کنند.

گلی با بیان اینکه منابع طبیعی در نوک پیکان مبارزه با زمین‌خواری قرار دارد، افزود: ریشه کنی پدیده زمین خواری در سطح اراضی ملی به طور جد در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد و در این راستا با افراد سود جو و فرصت طلب که اقدام به تصاحب اراضی ملی کرده، برخورد خواهد کرد.

کد خبر 5188460

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگاه قضایی دادگستری استان سمنان رفع تصرف از اراضی ملی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل ماه رمضان ۱۴۰۰ وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا مجلس شورای اسلامی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند