Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:15:10 GMT

تعداد داوطلبان شورای روستاهای کرمانشاه به ۸۹۴۴ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۶۰۸

تعداد داوطلبان شورای روستاهای کرمانشاه به ۸۹۴۴ نفر رسید

جلیل بالایی شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام فرصت هفت روزه ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاهای استان کرمانشاه اظهار کرد: تعداد داوطلبان به هشت هزار و ۹۴۴ نفر شامل هشت هزار و ۴۰۰ نفر آقا و ۵۴۴ نفر خانم رسیده که نشان دهنده رشد ۲ برابری حضور بانوان نسبت به دوره پنجم است.

وی افزود: خوشبختانه آمار داوطلبان نسبت به دوره پنجم از رشد پنج درصدی برخوردار است که نشان از فهم دقیق روستاییان از شرایط کنونی، اهمیت اصل انتخابات و جایگاه شورای اسلامی روستاها به عنوان پارلمان محلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قانون برای ثبت نام در روستاها تا ۲۰۰ خانوار را خواندن و نوشتن ملاک قرار داده است، گفت: ثبت نام پنج نفر دکتری، ۶۳ نفر فوق لیسانس، ۳۶۵ نفر لیسانس و در مجموع ۲۱ درصد متوسطه به بالا امید بخش است.

بالایی تصریح کرد: ۷۲ درصد داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستاها سن کمتر از ۵۰ سال داشته و ۸۱ درصد از آن‌ها برای اولین بار در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران و خبرگزاری‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نقش بسیار مهمی در ثبت نام این تعداد داوطلب در انتخابات شورای اسلامی روستاها داشته‌اند.

کد خبر 5188735

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا استانداری کرمانشاه ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل ماه رمضان ۱۴۰۰ وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی روستاها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه