Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه در کانون‌های آلودگی باید به طور جدی‌تر در خصوص دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها اقدام کرد، گفت: انتظار داریم اتاق اصناف در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی به طور فعال در کنار اصناف خود باشد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مراکز و اماکن عمده انتشار آلودگی در سطح شهر در وضعیت قرمز اهواز اظهار کرد: یکی از اماکن آلوده و خطرناک، باشگاه‌های ورزشی هستند که به طور مخفیانه در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم همه تذکرات، باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه فعال هستند. برخی ادارات و صنایع نیز با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند و قانون یک‌سوم را اعمال نمی‌کنند. مجموع این اماکن، جزو کانون‌های اصلی آلودگی هستند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: مشکل اصلی ما این است که بسیاری از باشگاه‌های ورزشی به صورت مخفیانه و بدون رعایت دستورالعمل‌ها و به عنوان کانون اصلی آلودگی در حال فعالیت هستند.

احمدی‌بلوطکی افزود: درب ورودی باشگاه‌ها بسته است اما با هماهنگی تلفنی، ورود و خروج انجام می‌شود و دسترسی ما به آن‌ها سخت است بنابراین انتظار داریم که اداره‌کل ورزش و جوانان در خصوص باشگاه‌های ورزشی به عنوان یکی از نقاط آلوده، جدی‌تر اقدام کند.

وی تصریح کرد: ضروری است که اصناف و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص وضعیت بازارچه‌های محلی غرب اهواز و رستوران‌ها که تراکم جمعیت در آن‌ها بالا است نیز ورود کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: مکان‌هایی که باعث ایجاد تراکم جمعیت می‌شوند مانند باشگاه‌های ورزشی، بازارچه‌های محلی، رستوران‌ها و حتی رستوران‌های بیرون‌بر، کانون آلودگی هستند. تراکم جمعیت در نانوایی‌ها و حتی میوه‌فروشی‌ها که جزو مشاغل گروه یک هستند، می‌تواند خطرناک باشد و واحدهای صنفی این گروه شغلی نیز می‌توانند کانون‌های آلودگی باشند.

وی با بیان اینکه در کانون‌های آلودگی باید به طور جدی‌تر در خصوص دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها اقدام کرد، افزود: انتظار داریم اتاق اصناف در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی به طور فعال در کنار اصناف خود باشد و توصیه‌های لازم را به آن‌ها ارائه بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا خیز کرونا در خوزستان خیز چهارم کرونا باشگاه های ورزشی دستورالعمل ها غرب اهواز باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز