Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:27:27 GMT

جزییات سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۹۶۹

جزییات سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت  به تشریح جزییات پرونده سرقت بنزین با حفر تونل از پالایشگاه تهران و جانباختن دو نفر اشاره و اظهار داشت: شب گذشته حوالی ساعت ۹:۳۰ شب، نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام می‌کند که دو نفر در مسیر یک چاه رفته و دیگر بیرون نیامده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:بعد از تماس، بلافاصله نیرو‌های پلیس به محل مراجعه کرده و به آتش‌نشانی و نیرو‌های امدادی نیز اطلاع می‌دهند؛ بعد از حضور کارشناسان مربوطه و بررسی محیط، ماموران آتش‌نشانی اعلام می‌کنند که انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نایین می‌خورد و این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: با توجه به اینکه انتهای مسیر چاه را بنزین زیادی مسدود کرده و گاز بنزین در چاه جمع شده و امکان دسترسی به این افراد میسر نبود، اما آنچه که مشخص شد این موضوع بود که هر دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: تلاش از شب دوشنبه ۲۳ فروردین تا غروب روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۶:۳۰ ادامه داشت و با هماهنگی انجام شده برای قطع خط لوله بنزین، بالاخره آتش‌نشانی و امداد و نجات موفق شدند اجساد این افراد را از چاه خارج کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای اعلام کرد: این افراد ۱۷ متر به طور عمودی و ۵۰ متر به صورت افقی چاه کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا کنند؛ در واقع این دو نفر ۹۸ درصد از اقدام‌شان را عملی کرده بودند، اما به محض این که لوله را باز می‌کنند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله نتوانستند کار سرقت را به اتمام برسانند.

وی گفت: طی بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده بود و زمین متعلق به دو برادر ۲۵ و ۳۵ ساله بوده است. آن‌ها زمین را که حدود دو هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به منظور سرقت خریداری کرده و بعد از نصب چهاردیواری دور زمین، تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا برده و از شهریور ۹۹ کار حفاری را آغاز کرده بودند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا این افراد همدستی داشته اند یا نه، اعلام کرد: آن‌ها یک همدست نیز داشتند که با کمک او حفاری را انجام می‌دادند؛ همچنین تجهیزات حفاری را با کمک دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل کرده بودند.

وی با بیان اینکه آن‌ها حدود هفت ماه کار حفاری انجام دادند تا به لوله بنزین برسند، تصریح کرد: طی تحقیقات پلیس همدست آن‌ها نیز دستگیر شد از همه مهم‌تر نگهبانی که داخل اتاقک در زمین مذکور حضور داشت نیز از همه موضوعات باخبر بوده و وی هم دستگیر شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر دو نفر (نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند خاطرنشان کرد: در این پرونده متاسفانه دو نفر جانباختند، دو نفر دستگیر شده و تجهیزات حفاری و دو خودرو نیز ضبط شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی سرقت بنزین پالایشگاه تهران پلیس پیشگیری اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی لوله بنزین دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد

حسین نصر آزادانی مجری خط ۱۰ متروی تهران در جریان بازدید خبرنگاران از ایستگاه متروی دریاچه چیتگر و چند ایستگاه دیگر خط ۱۰ گفت: خط ۱۰ مترو ۳۴ ایستگاه و ۴۷ کیلومتر تونل دارد و از غربی‌ترین نقطه تهران شروع و در انتها در فلکه سوم تهرانپارس تقاطع خط ۴ تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه این خط مناطق یک تا پنج و ۲۱ و ۲۲ را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: مناطقی که از سیستم انبوه‌بر مترو کم‌بهره هستند از این خط بهره‌مند خواهند شد. خط ۱۰ بار جمعیتی زیادی را که در منطقه ۲۲ وجود دارد، پوشش می‌دهد و در کاهش حجم ترافیک بزرگراه‌های نیایش، همت، حکیم و تهران کرج سهم بسزایی دارد.

نصرآزادانی خاطرنشان کرد: خط ۱۰ در ایستگاه تقاطعی این خط با خط پنج «یعنی وردآورد» تا ۵۰ درصد از مسافران کرج را پوشش می‌دهد و تراکم مسافری ایستگاه‌های خط ۴ و ۲ را در ایستگاه صادقیه و ارم سبز بهبود می‌دهد.

مجری خط ۱۰ متروی تهران با بیان اینکه ایستگاه دریاچه، کارگاه مرکزی قطعه غربی خط ۱۰ و محل ورود دو دستگاه تی‌بی‌ام است، عنوان کرد: تی‌بی‌ام یک به سمت شرق حفاری کرده و تی‌بی‌ام شماره ۳ به سمت غرب و وردآورد حرکت خود را آغاز خواهد کرد. بنا بر این است که حفاری تونل‌های خط ۱۰ مترو با ۵ دستگاه تی‌بی‌ام انجام بگیرد.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی شده تا فاز یک خط ۱۰ ظرف چهار سال به شرط تأمین منابع مالی به بهره‌برداری برسد. حدود ۱۶ موقعیت را با کمک شهرداران مناطق ویژه ایستگاه‌های این خط تحویل قرارگاه خاتم دادیم.

نصر آزادانی با اشاره به ایستگاه‌های در حال ساخت این خط گفت: عملیات عمرانی ایستگاه‌های پژوهش، دریاچه چیتگر، اتریش، ساحل، میدان موج المپیک، کوهسار، جنت‌آباد، سردار جنگل، ایرانشهر و میدان کتاب آغاز شده است. مناقصه سایر ایستگاه‌های خط ۱۰ نیز در حال انجام است.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو به نام Y ۱۰-Z ۶ هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد.

وی ادامه داد: احجام آن حدود ۹۰ هزار متر مکعب و میزان بتن ریزی آن ۳۴ هزار متر مکعب است. این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک نیز گفت: پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک که در منطقه ۲۲ قرار دارد از سال ۱۴۰۰ شروع شد. در حال حاضر در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو درباره ایستگاه میدان اتریش گفت: در طراحی این ایستگاه که در خط ۱۰ قرار دارد تلاش کردیم که باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش بدهیم. این امر می‌تواند دستاورد‌هایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد.

وی ادامه داد: عمق ایستگاه میدان اتریش ۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعاً بتن ریزی شروع می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است، اظهار کرد: به زودی ایستگاه به مرحله‌ای می‌رسد که تی بی ام از آن عبور می‌کند. به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

وی در پایان گفت: برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جز ایستگاه‌هایی است که در فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد در سال ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد. پیش بینی شده که ورودی‌ها و هواساز‌های ایستگاه نیز به موازات کار شود.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین