Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:13:00 GMT

ساماندهی کوچ بهاره در مراتع فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۳۴۰۹

ساماندهی کوچ بهاره در مراتع فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: تمامی مبادی ورودی و خروجی به مراتع استان با استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل کوچ بهاره عشایر تحت رصد کامل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو توسط تریلی، کامیون و کامیونت بر اساس زمان بندی تقویم کوچ از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته با ستاد ساماندهی کوچ عشایر استان، فرمانداری، دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات لازم جهت رعایت برنامه زمانبندی کوچ بهاره عشایر و عدم جابجایی دام غیر مجاز مقرر شد از صدور بارنامه برای خودرو‌های حامل دام خارج از تقویم کوچ بهاره جلوگیری و کارت هوشمند رانندگان متخلف با هماهنگی پلیس راه ضبط و خودوری آنان نیز توقیف خواهد شد.

صمد نژاد اظهار داشت: اکیپ‌های ثابت و سیاربا همکاری ادارات امور عشایر و دامپزشکی در محور‌های مواصلاتی و پلیس راه‌ها با حاملان دام غیر مجاز برخورد و خودروی رانندگان متخلف نیز پس از ضبط مدارک با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توقیف و دام‌های آنان نیز به محل مبدا بازگردانده خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی وخاک در مراتع ییلاقی و آسیب گسترده به پوشش مرتعی می‌شود تصریح کرد: دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند در غیر اینصورت این اداره کل وظیفه دارد برابر مقررات با متخلفان برخورد کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه از مردم طبیعت دوست استان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و یا تخلف در مراتع با تلفن‌های ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل و مراتب را گزارش دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس مراتع فارس کوچ بهاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد

در رقابت‌های امروز جمعه هفتم اردیبهشت چابکسواران با ۶۷ راس اسب از نژاد‌های دوخون، تروبرد و ترکمن برای تاختن در ۸ دور ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ متری به میدان آمدند.

در پایان یونس اروکلی، محمدرضا نوری، رضا فهیمی، عبدالحلیم قبادی، بهرام بینایی، محمد صفا مختوم نژاد در ۲ دور و نادر صالح پور در دور‌های مختلف عنوان برتر را کسب کردند.


امروز مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی به چابکسواران برتر، مالکان و مربیان اهدا شد.

 روز نخست این مسابقات که روز چهارشنبه به سبب شرایط نامساعد جوی لغو شده بود، فردا شنبه هشتم اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس