Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی شبانگاه سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان با بیان اینکه عوارض این تغییر رفتارها موجب افزایش شمار بیماران سرپایی، بستری و بدحال شده است، افزود: این مساله با شیوع گسترده موج چهارم بیماری به رنگ قرمز کرونایی چهار شهر استان منتهی شده و شرایط سه شهر دیگر نیز نارنجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این در حالی است که در ۳۰ اسفند سال گذشته سه شهر استان زنجان آبی و پنج شهر دیگر زرد بود که اکنون این رنگ بندی بطور کامل متفاوت شده است که در این جلسه نیز مصوب شد باید تمامی افراد با کمک هم به افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورت عدم تغییر در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان به میزان ۹۵ درصد، نه تنها رنگ بندی شهرها تغییر نخواهد یافت بلکه بر شمار بیماران سرپایی و بستری ها بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به میزان یاد شده باید تمامی دستورالعمل‌ها از قبیل ماسک زدن از سوی تمام شهروندان مورد توجه باشد، اظهار داشت: افراد تست مثبت کرونا نیز  باید قواعد اعلام شده از سوی مراکز بهداشتی را رعایت کنند تا از انتقال بیماری به سایر افراد، خانواده و جامعه پیشگیری شود.

استاندار زنجان با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی برای مشاغل ۲، سه و چهار در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز نیز گفت: این مشاغل باید بطور مطلق تعطیل باشند که در غیر اینصورت اقدام قانونی خواهد شد و از طرفی تمامی ترددها از شهرهای قرمز به سایر شهرها ممنوع  بوده که این مهم با جدیت رعایت شده و ممنوعیت ترد ۲۲ شب تا سه بامداد نیز رصد می شود که مردم همراه باشند.

وی  تاکید کرد: متاسفانه گروه‌های هدف به این مسائل توجه نکردند و در زمان حاضر پیک چهارم با ویروس جهش یافته خودنمایی می کند و به عبارتی دیگر این استان چنین شرایط خاصی را تاکنون تجربه نکرده بود.  

 حقیقی با بیان اینکه طی بازدید از بیمارستان ها، اماکن اصناف و دستگاه‌های اجرایی موارد تاسف بار از عدم رعایت پروتکل ها مشاهده شد، افزود: با وجود وضعیت حاد کرونایی کنونی برخی ها این بیماری را شوخی تصور می کنند، ماسک استفاده نمی کنند و حتی برای اطمینان بخشی از افراد بی توجه تست سریع گرفته شد متاسفانه مثبت بودند که برخوردهای لازم انجام می شود.  

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افراد بی توجه اجازه ندارند با جان دیگران بازی کنند، ادامه داد: همین گروه افراد بی‌توجه شمار مبتلایان و حتی بستری بیمارستان های استان را تشکیل می دهند، که در صورت رعایت کامل مشکلات به حداقل می رسید.  

حقیقی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری و کمک به هم می توان در کوتاهترین زمان ممکن به این بیماری غلبه کرد چرا که در زمان حاضر وضعیت کرونایی حاد زنجان نگران کننده است بطوری که میزان تست های کرونایی از بیش از ۲ هزار نفر بیش از یک‌هزار نفر مثبت هستند.  

برچسب‌ها تست کرونا پروتکلهای بهداشتی استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تست کرونا پروتکلهای بهداشتی استانداری زنجان تست کرونا پروتکلهای بهداشتی استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان اخبار کنکور رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا برزگر در رابطه با میزان تولید زباله در شهر یزد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهر یزد ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن است.

وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

برزگر با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

خبرنگار: مبین خوزان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228254 برچسب‌ها پسماند پسماندسـوزی استان یزد

دیگر خبرها

  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند