Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@09:26:50 GMT

فرزندخواندگی ۱۱۱ کودک در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۳۵۱۴

فرزندخواندگی ۱۱۱ کودک در سال ۹۹

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۱۱ کودک را به خانواده های فرزندپذیر تحویل داده‌ شد و در ابتدای سال جدید هم تاکنون ۸ کودک را به خانواده‌های فرزندپذیر تحویل داده‌ایم.

عبدالرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص متقاضیان فرزندخواندگی، اظهار کرد: متقاضیانی که در انتظار و نوبت تحویل فرزندخواندگی هستند در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۴۰ نفر هستند که این افراد باید اقدامات لازم برای ثبت تقاضای فرزندخواندگی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام افراد برای فرزندخواندگی، افزود: در حال ثبت و وارد کردن نام متقاضیان فرزندخواندگی استان اصفهان در سامانه الکترونیکی که از ابتدای سال ۹۹ راه‌اندازی شده است، هستیم، آدرس این سامانه الکترونیکی adoption.behzisti.net است و افراد برای انجام ثبت و راهنمایی جهت تکمیل فرآیند و تقاضای فرزندخواندگی در این سامانه ثبت نام می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص شرایط و فرآیند فرزندخواندگی که از ابتدای سال ۹۹ به ثبت رسیده است، تصریح کرد: زوجین به سایت معرفی شده و مدارک لازم از جمله کارت پایان خدمت، شناسنامه‌های زوجین، کارت ملی آن‌ها و سند ازدواج، مدرک تحصیلی، نامه از پزشک ناباروری، سند شغلی و سند ملکی برای این اقدام مورد نیاز است و متقاضیان تحویل فرزندخوانده باید زیر ۴۰ سال باشند.

میانگین سنی متقاضیان فرزندخواندگی زیر ۴۰ سال است

وی با تاکید بر اینکه نوزادان تا دو سال به صورت مهمان به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی تحویل داده می‌شود، ادامه داد: پس از دو سال و اجرای تعهد مالی انتقال رسمی یک سوم اموال از منزل یا زمین)، تحویل رسمی فرزندخوانده انجام می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه میانگین سنی متقاضیانی که تحویل برای آن‌ها انجام شده بین ۳۲ تا ۴۴ سال بوده است و اکثر متقاضیان زیر ۴۰ سال بوده‌اند، اضافه کرد: پس از انجام فرآیند بررسی و تأیید توسط کارشناس و کاربر شهرستان در سال ۹۹ تعداد ۱۱۱ کودک به خانواده‌های فرزندپذیر تحویل داده شد همچنین در ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ۸ کودک به خانواده‌های فرزندپذیر تحویل داده شد.

۱۱۳ متقاضی فرزندخواندگی دارای فرزند هستند

وی با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان فرزندخواندگی، دارای فرزند هستند، افزود: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی که دارای فرزند هستند، ۱۱۳ نفر است و اسامی آن‌ها وارد سامانه جدید شده و این دسته بعد از افراد بدون فرزند در اولویت فرزندخواندگی قرار دارند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد فرزندان شیرخوارگاه اصفهان حدود ۲۵ نفر است و علت اینکه کم شدن تعداد استفاده از طرح "مشک" یا همان میهمان است چرا که در شرایط عادی تعداد کودکان شیرخوارگاه بیش از ۷۰ نفر است.

کد خبر 486640

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهزیستی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان متقاضیان فرزندخواندگی فرزندخواندگی سازمان بهزیستی بهزیستی اصفهان عبدالرضا اسماعیلی شیرخوارگاه اصفهان فرزندخوانده مرجع قضائی خانواده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق متقاضیان فرزندخواندگی استان اصفهان ابتدای سال سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان