Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:48:44 GMT

طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۳۶۵۰

طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم

به گزارش ایرنا، «محمدنعیم وردک» امروز چهارشنبه در توئیتی این موضوع را اعلام کرد. این تصمیم گروه طالبان پس از آن گرفته شده است که آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور تا ماه سپتامبر در افغانستان حضور خواهند داشت و این تصمیم آمریکا خشم طالبان را برانگیخته است.

گروه طالبان پیش از این نیز هشدار داده بودند که اگر نیروهای خارجی در ماه می این کشور را ترک نکنند، آنها در حمله به نظامیان خارجی تجدید نظر خواهند کرد و مسئولیت آن را نیز برعهده آمریکا دانسته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست استانبول ترکیه برای صلح افغانستان قرار بود در ۱۶ آوریل تحت ریاست ترکیه، سازمان ملل متحد و قطر برگزار شود و گزارش‌ها حاکی از آن بود که در این نشست نوع نظام آینده، تقسیم قدرت و ایجاد دولت مشارکتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که پیش از این طالبان گفته بود که آمادگی ندارند در نشست ۱۶ آوریل در ترکیه حضور یابند اما اکنون آن را بطور کامل رد کرده اند.

با این اعلامیه گروه طالبان اکنون نشست ترکیه برای افغانستان که با تلاش زیاد آمریکا راه اندازی شده بود، بطور کامل شکست خورد.

برچسب‌ها افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا ترکیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم

نتیجه ۲۰ سال اشغال‌گری آمریکادر افغانستان این بود که به مرگ بیش از ۷۰ هزار نظامی افغانستانی و ۴۶ هزارغیرنظامی این کشور منجر شد. همچنین بسیاری از مردم افغانستان، به خصوص زنان و کودکان، مستقیماً طی حملات هوایی و پهپادی آمریکا به مناطق مسکونی و غیرنظامی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف