Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:08:14 GMT

مساجد باید به کانون‌های فرهنگی محله ها تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۱۵۵

مساجد باید به کانون‌های فرهنگی محله ها تبدیل شود

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت کانون های مساجد گفت: مساجد باید به کانون‌های فرهنگی محله ها تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در یزد برنامه ریزی برای تبدیل دوباره مساجد به پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی محله‌ها  و همکاری همه نهادها در فعال شدن مساجد و تبدیل آنان به کانون فعالیت‌های فرهنگی را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علیرضا نجیمی با بیان اینکه مساجد باید به پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی در محله‌ها تبدیل شوند و این مهم باید توسط امامان جمعه و جماعات  محله محقق شود،افزود: مساجد از صدر اسلام به عنوان پایگاه اصلی مردم در محله‌ها به شمار می رفت و حتی در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، مساجد پایگاه مبارزان بود اما این نقش کلیدی مسجد به تدریج کمرنگ شده است.

وی در گردهمایی روحانیون شهرستان بافق با بیان اینکه آنچه انجام می دهیم باید برای خدا باشد تا در تاریخ ماندگار شود،گفت: در این مسیر دست خود را به سمت تمام فعالان فرهنگی، ذاکران اهل بیت (ع)، روحانیون و مسئولان دراز می کنم.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که یزد را در تربیت طلاب انقلابی و استکبارستیز به جایگاهی که شایسته است برسانیم و در این مسیر از همگان یاری می طلبیم.

وی با بیان اینکه امام جماعت محلات در این شرایط منعی برای حضور در مساجد و پاسخگویی به سئوالات مردم ندارد،افزود: اینکه عده‌ای باز بودن درب مساجد را خلاف مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا می‌دانند، صحیح نیست.

نجیمی با تاکید به اینکه  روحانیون باید در این شرایط خاص در مساجد حضور داشته باشند و هر کجا توانستند، از کار مردم گره گشایی کنند،تصریح کرد: در استان یزد، مواسات و دستگیری از مردم آسیب دیده از کرونا با محوریت مساجد برگزار می شود، بنابراین حضور روحانیون و امام جماعت محلات می توانند در شناسایی و معرفی افراد آسیب دیده موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به درخواست‌های مردمی مبنی بر برگزاری نماز جماعت و برخی برنامه های فرهنگی در مساجد با تعداد کم و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مساجد باید به پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی در محله‌ها تبدیل شوند و این مهم باید توسط امامان محله محقق شود.

وی با توجه به برخی اختلاف نظرها هیئت امنا با ائمه جماعات در مساجد، افزود: این موضوع با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها مورد پیگیری قرار گرفته و به زودی به تعاملی سازنده در این راستا خواهیم رسید.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: مساجد از صدر اسلام به عنوان پایگاه اصلی مردم در محله‌ها به شمار می رفتند و حتی در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، مساجد پایگاه مبارزان بود اما این نقش کلیدی مسجد به تدریج کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: اکنون باید به نحوی برنامه ریزی و اقدام شود که مساجد دوباره به پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی محله‌ها تبدیل شود و این مهم توسط ائمه جماعات مساجد محقق خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه تغییر عنوان امام جماعت به امام محله نیز در همین راستا شکل گرفته ،گفت: زیرا معتقدیم نقش آنها باید به قدری پررنگ شود که محل رجوع مردم در زمینه های مختلف باشند.

نجیمی  بیان کرد: همه نهادها باید در فعال شدن مساجد و تبدیل آنها به کانون فعالیت‌های فرهنگی همکاری و همدلی داشته باشند.

لازم بذکر است در ابتدای مراسم حجت الاسلام روحانی رییس تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه بافق حضور حجت الاسلام نجیمی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد را پیش از ماه مبارک رمضان در جمع روحانیون و طلاب شهرستان بافق باعث خیر برکت دانستند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان بافق شبستان یزد مساجد یزد کانون های مساجد تبلیغات اسلامی استان یزد فرهنگی محله ها محله ها تبدیل حجت الاسلام محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها