Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:29:44 GMT

بهترین زمان برای مراجعه بیمار کرونایی به پزشک

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۳۶۴

بهترین زمان برای مراجعه بیمار کرونایی به پزشک

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اعلام این هشدار که تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا در بیمارستان‌ها کاملا پر است و مرگ‌های رو به رشد ناشی از این بیماری را شاهد هستیم، تاکید کرد: تا زمانی که شرایط بیماری توسط مردم جدی گرفته نشود، این اوضاع سخت ادامه خواهد داشت.

دکتر مسعود مردانی _ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا به شدت رو به افزایش است، گفت: تخت‌های اختصاص یافته به بیماران بستری کاملا پر است و مرگ‌های رو به رشد ناشی از کرونا را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز مشکلی در تجهیزات پزشکی و داروها به وجود نیامده است، اظهار کرد: فعلا تنها مشکل در بودن تخت‌های بیمارستانی است.

مردانی تاکید کرد: در حال حاضر بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند درگیری‌های گسترده ریوی دارند که این موضوع آنها را نیازمند بستری در بخش‌های ویژه می‌کند.

وی درباره علایم بیماری در ویروس جهش یافته کرونا، گفت: علائم بیماران در ابتلا به نوع جهش یافته مانند نوع کلاسیک است و تنها سرعت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد و نسبت به نوع ووهان ویروس، کودکان و جوانان بیشتر مبتلا می‌شوند. بروز علائم گوارشی هم در ابتلا به نوع جهش یافته اتفاق می‌افتد اما موضوع شایعی نیست.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: بهترین زمان مراجعه به پزشک بروز علائمی همچون تنگی نفس، فشار قفسه سینه، تب طولانی و احساس کمبود اکسیژن است.

وی افزود: تا زمانی که شرایط بیماری توسط مردم جدی گرفته نشود، این اوضاع سخت ادامه خواهد داشت. با عدم سفر رفتن، عدم حضور در مجامع و مهمانی‌ها، دورکاری شاغلان و... می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار بود.

این متخصص عفونی گفت: التماس می‌کنیم مردم با ما همراهی کنند که بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای همسایه، گفت: به احتمال زیاد ویروس‌های جهش یافته در کشور ما هم وجود دارد و ممکن است در کشور خودمان هم دچار جهش ژنتیکی شده باشد، اما این موضوع هنوز ثابت نشده است./ ایسنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید        

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد