Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ضد جنگ کدپینک در طوماری خطاب به اعضای کنگره آمریکا خواستار محکوم کردن حمله سایبری آن رژیم علیه تاسیسات هسته‌ای ایران شدند و آن را یورشی به دیپلماسی واشنگتن توصیف کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در این طومار که روز سه‌شنبه در تارنمای این گروه قرار گرفته شده و در حال جمع‌آوری امضا هستند، آمده است:

"به محض اینکه گفت‌وگوی ایران و آمریکا شکل گرفت، در یکشنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۱، در حالیکه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در دیدار با مقامات اسرائیلی بود، اسرائیل یک حمله سایبری را در تاسیسات هسته‌ای ایران رقم زد که نه تنها می‌توانست نشت هسته‌ای داشته باشد بلکه قصد آن خرابکاری در هدف دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایران با افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد به آن پاسخ داد.

لطفا صحبت کنید و اقدامات اسرائیل را در خرابکاری گفتگو‌های دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ایران محکوم کنید.

حمله به نطنز آخرین سری از حملات اسرائیل برای خنثی‌سازی مذاکرات انجام شده با ایران است. تابستان گذشته، تعدادی انفجار با مشارکت اسرائیل در سراسر ایران همچون آتش‌سوزی در سایت نطنز و در نوامبر ۲۰۲۰، عوامل اسرائیل، محسن فخری‌زاده یک دانشمند برجسته ایرانی را در شهر آبسرد خارج از تهران ترور کرد.

اگر ایران پاسخ می‌داد، آمریکا باید درگیر یک جنگ همه‌جانبه می‌بود.

مقامات اسرائیل به طور مستقیم در کنگره آمریکا لابی می‌کنند تا این توافق را لغو کند. در ۲۰۱۵ هم نتانیاهو به واشنگتن سفر کرد تا در نشست مشترک کنگره بکوشد که مذاکرات اولیه اوباما را قطع کند.

اکنون نیز، یوسی کوهن رئیس موساد به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد کاخ سفید و مقامات اطلاعاتی آمریکا دیدار کند. او امیدوار است با بایدن هم مستقیم صحبت کند تا دولت را متقاعد کنند که ایران جزئیات برنامه هسته‌ای خود را مخفی کرده است و نمی‌تواند اعتماد شود.

در واقع از کشوری که بر خلاف ایران، سلاح اتمی دارد و هرگونه اطلاعات برنامه اتمی خود را افشا نمی‌کند، مضحک است.

بیائید صریح باشیم. تنها یک نهاد است که می‌تواند نتانیاهو را از تشدید تنش و خطر بازدارد، رئیس جمهوری بایدن و دولتش.

لطفا نخستین گام را در این زمینه بردارید و با محکوم کردن یورش اسرائیل به دیپلماسی آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران، صحبت کنید.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، حیاتی است که کنگره آمریکا خشم خود را نشان دهد و به اسرائیل بگوید دست از این کار بردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فعالان صلح آمریکایی کنگره آمریکا نطنز هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم

بین الملل تابناک: پس از مذاکرات فشرده و سخت، جنبش مقاومت حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس ارائه شده از سوی مصر و قطر را پذیرفته است. با این تصمیم حماس، اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است و در صورت موافقت این رژیم، توافق وارد فاز اجرایی خواهد شد.

کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۳:۱۹

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

 براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامۀ عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد:همزمان با ادامه عملیات نظامی در رفح برای تحقق اهداف جنگ و اعمال فشار بر حماس، کابینه جنگ تصمیم گرفت هیأت مذاکره کننده اسرائیل را برای بررسی طرح پیشنهادی برای آتش‌بس به قاهره اعزام کند.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

ساف از موافقت حماس برای آتش‌بس قدردانی کرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۳:۱۸

حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) دوشنبه شب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای موافقت با طرح پیشنهادی برای اجرای آتش‌بس و توقف درگیری قدردانی کرد.

 الشیخ افزود: از موافقت حماس برای توافق آتش بس قدردانی می‌کنیم و اسرائیل باید آن را اجرا کند.

وی افزود: اسرائیل باید فورا از نوار غزه عقب نشینی کند و تشکیلات خودگردان فلسطین به آنجا بازگردد.

دبیر کمیته اجرایی ساف در پایان تأکید کرد: حماس با پاسخ به این پیشنهاد اخیر برای توافق آتش‌بس با درایت رفتار کرده است.

رایزنی هنیه با امیر قطر در مورد توافق آتش‌بس ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۳:۱۷

سماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در مورد موافقت این گروه با آتش‌بس تلفنی گفت وگو کرد.

 هنیه در این تماس تلفنی از نقش قطر در مذاکرات جاری قدردانی کرد.

وی ضمن این که امیر قطر را در جریان موافقت حماس با توافق آتش‌بس قرار داد، گفت که این گروه این پیشنهاد را دو روز پیش به همراه جزییات این طرح پیشنهادی از کشورهای میانجی‌گر دریافت کرده است.

براساس این گزارش، در این تماس تلفنی همچنین اقدامات لازم برای تضمین اجرای این توافق و این که رژیم صهیونیستی باید از این لحظه استفاده کرده و با این طرح موافقت کند بررسی شذ.

این گفت وگوی تلفنی پس از آن انجام می شود که حماس موافقت خود را با طرح پیشنهادی برای در مورد آتش‌بس و توقف درگیری اعلام کرد.

میلر: آمریکا در حال «بررسی» پاسخ حماس به توافق آتش بس است ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۵۷

 متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است و «تا زمانی که بررسی کامل انجام نشده، این پاسخ را قضاوت نخواهد کرد.»

به گزارش "سی ان ان" میلر به خبرنگاران گفت: من پاسخ حماس را تایید می کنم. ما اکنون در حال بررسی این پاسخ و گفت و گو با شرکای خود در منطقه هستیم.

میلر از پاسخ به این سوال که آیا حماس با پیشنهاد مورد تایید آمریکا موافقت کرده است یا نسخه دیگری از این پیشنهاد را پذیرفته، خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ویلیام برنز، رییس سیا در منطقه است و او در حال کار بر روی این موضوع است. در ساعات آینده در مورد این پاسخ با شرکای خود بحث خواهیم کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه در مورد آخرین روند مذاکرات ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۵۳

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل هنیه رییس سیاسی دفتر حماس در مورد آخرین روند مذاکرات ایجاد آتش بس در غزه رایزنی و گفت وگو کردند.

حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«امشب آقای اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با اینجانب، ضمن قدردانی از مواضع قوی مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و مردم ایران در حمایت از فلسطین و غزه، به تبیین آخرین تحولات پرداخت و اظهار داشت:
«ما پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و … ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. ما در نیات خود صادق هستیم.»

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۵۳

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که این کشور از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

 اردوغان روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم. اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس عصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این  صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد