Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از انجام 28 هزار و 284 فقره بازرسی موردی و ادواری توسط بازرسان این اداره کل از کارگاه‌های مشمول قانون کار و نظارت بر اجرای صحیح آیین نامه های ایمنی کارگاه ها و سایر مقررات قانون کار در استان در سال 99 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حمیدرضا پناه در رابطه با این خبر گفت: بازرسی کار یکی از مهمترین حوزه ها در مدیریت روابط کار است که اقدامات آنان همواره نقش مهمی در خصوص پیشگیری از حوادث ناشی از کار داشته و می توان گفت رسالت و وظیفه بازرسان کار در این اداره کل بسیار خطیر و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: حوزه بازرسی کار، در راستای وظایف ذاتی خود مبنی بر حفظ و صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط کار، اقدام به بازرسی های ادواری و موردی توسط بازرسان کار خود کرده است که بازرسان کار این اداره کل در 12 ماهه سال 99 با انجام 28 هزار و 284 فقره بازرسی( ادواری و موردی) از کارگاه های مشمول قانون کار بر اجرای صحیح آیین نامه های ایمنی کارگاه ها نظارت کردند.
وی افزود: تعداد حوادث اتفاق افتاده و بررسی شده در 12 ماهه سال 1399 نسبت به سال 1398 به میزان 4 درصد در سطح استان کاهش داشته و این امر با برنامه ریزی هدفمند بازرسی ها در جهت افزایش سطح ایمنی کارگاه ها،برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه هدف انجام شده است.
پناه گفت: در سال گذشته با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا،ما به عنوان دستگاهی که صیانت از نیروی کار را بر عهده دارد،علاوه بر پیگیری و بازرسی های انجام گرفته بحث نظارت بر عملکرد و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را در کارگاه ها و بنگاه های تولیدی و اقتصادی استان به خوبی رصد کردیم و یکی از مسائل مهم برای ما پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی بود.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به برخی از اقدامات حوزه بازرسی کار در این اداره کل از جمله انجام 28 هزار و 284 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار، کاهش 9 درصدی شاخص حوادث بررسی شده،کاهش 4 درصدی شاخص حوادث اتفاق افتاده،افزایش 30 درصدی صورت جلسات بررسی شده کمیته های حفاظت ،افزایش 42 درصدی شرکت درجلسات کمیته های حفاظت و... اشاره و تاکید کرد:با توجه به گستره جغرافیایی ، تعداد جمعیت و تعداد بالای کارگاه ها و معادن نسبت به سایر استانهای کشور این عملکرد حائز اهمیت است و نشان از حساسیت بازرسان و وجدان کاری آنان دارد.
وی آموزش جامعه هدف و افزایش سطح ایمنی کارگاه ها را از اهداف این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: لازم است در کنار تلاش مستمر و فعالیت متعهدانه بازرسان کار،کارفرمایان و کارگران نیز نسبت به رعایت اصول ایمنی تلاش بیشتری معمول نمایند تا از بروز حوادث ناشی از کار و بالطبع از صدمات روحی ، مالی ، جانی و سایر خسارات و هزینه ها که به سبب آن به جامعه تحمیل می شود جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارگاه های مشمول قانون کار ایمنی کارگاه ها اداره کل بازرسان کار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل و فصل شده و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود