Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ کرملین اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که خواهان عادی سازی روابط دوجانبه و همکاری در زمینه کنترل تسلیحات، برنامه هسته‌ای ایران، افغانستان و تغییرات آب و هوایی است.

 به نقل از یورونیوز، در بیانیه کاخ کرملین همچنین تأیید شده که بایدن ملاقات سطح بالایی با پوتین را پیشنهاد کرده است اما توضیحی درباره پاسخ رهبر روسیه به این پیشنهاد نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه کرملین اضافه کرده که این تماس به ابتکار واشنگتن صورت گرفته و پوتین نظرات خود را در مورد شرق اوکراین و تشدید درگیری‌ها در این منطقه بیان کرده است.

کرملین همچنین خبر داده که دو طرف آمادگی خود را برای ادامه گفتگو در مورد مهم‌ترین زمینه‌های تأمین امنیت جهانی بیان کرده‌اند که نه تنها منافع روسیه و آمریکا بلکه کل جامعه بین‌المللی را تأمین می‌کند.

کاخ سفید اوایل روز سه شنبه از برقراری این تماس خبر داده بود.

روابط میان مسکو و واشنگتن به دلیل اختلاف در مورد موضوع‌های مختلفی مانند بحران اوکراین، سوریه، اتهام‌های مربوط به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جاسوسی و حملات سایبری در پائین‌ترین سطح خود قرار دارد.

کاخ سفید با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که در این تماس همچنین بر عزم آمریکا و روسیه برای تداوم گفت‌وگوی ثبات استراتژیک در مورد کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی کنونی تاکید شد.

کاخ سفید ضمن تاکید بر اظهارات بایدن مبنی بر انجام اقدامات شدید برای دفاع از منافع ملی آمریکا در قبال حملات سایبری و مداخله روسیه در انتخابات، تصریح کرد: باید بر تعهد بی‌دریغ واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد. وی از اقدام ناگهانی روسیه در تجمع سربازان در مرز اوکراین و کریمه اشغالی ابراز نگرانی کرده و مسکو را به کاهش تنش فراخواند.

کاخ سفید هدف از تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه را «برقراری رابطه پایدار و قابل پیش‌بینی» با مسکو خوانده و افزود: بایدن به پوتین پیشنهاد برگزاری یک نشست در کشور سوم طی ماه‌های آتی به منظور بررسی مسائل پیش رو، داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند