Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان منازل که اقدام به سرقت گاو صندوق، طلا و جواهر به ارزش 60 میلیارد ریال در مناطق مختلف کرج کرده بودند خبر داد .

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، امروز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گاو صندوق، طلا و جواهر از منازل مسکونی در مناطقی از «شاهین ویلا، حصارک، دهقان ویلا» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز وارد عمل شده و در بررسی محل سرقت‌ها و تحقیقات محلی صورت گرفته به سرنخ هایی از سارقان دست یافتند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: با تحقیقات شبانه روزی کارآگاهان یکی از متهمان پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیسی ابتدا منکر سرقت شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود اعتراف کرد که سرقت ها را با نقشه قبلی توسط همدستش که از سارقان سابقه دار و حرفه ای است و دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت منزل و اماکن است طراحی کرده و با مشارکت فرد دیگری با استفاده از خودروی پژو پارس اقدام به 20 فقره سرقت گاو صندوق و طلا از منزل و انتقال گاو صندوق‌ها به مخفیگاهشان کرده اند.

نادربیگی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی محرز شد که همدستان نامبرده به یکی از روستاهای دور افتاده غرب کشور متواری شده و قصد فرار از مرز را دارند که کارآگاهان با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت ملاحظات حفاظتی و تدابیر امنیتی متهمان را در داخل مخفیگاهشان دستگیر کردند و از آن‌ها یک دستگاه خودرو سمند و جک که پلاک‌های آن مخدوش شده بود به همراه دیلم، گاوصندوق و قیچی آهن بر کشف شد.

وی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت گاو صندوق و طلا اقرار کردند که اموال مسروقه را به ۲ مالخر که دارای سابقه کیفری در زمینه خرید اموال مسروقه هستند فروخته اند که هر دو مالخر نیز شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که ارزش اموال سرقتی بر اساس نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: هر ۵ سارق و مالخر دستگیر شده که دارای سوابق متعدد کیفری هستند با قرار مناسب روانه زندان شدند و تمامی مال باختگان این پرونده شناسایی و مراحل بازگرداندن اموال آن‌ها در دست اقدام است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی استان البرز سرقت گاو صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد