Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات مرگ دو برادر را حین سرقت بنزین از پالایشگاه تهران تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات مرگ دو برادر را حین سرقت بنزین از پالایشگاه تهران تشریح کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره جزئیات سرقت بنزین با حفر تونل از پالایشگاه تهران اظهار کرد: حوالی ساعت 21:30 شب گذشته نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 عنوان کرد که دو نفر در مسیر یک چاه رفته‌اند و دیگر بیرون نیامده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: مأموران پس از حضور در محل و بررسی اولیه موضوع متوجه شدند که نیاز به حضور عوامل آتش‌نشانی و نیروهای امدادی در محل حادثه وجود دارد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان بعد از حضور در محل حادثه اعلام کردند که انتهای چاه مذکور به خط لوله بنزین در پالایشگاه نأیین می‌رود و این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می‌شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که انتهای مسیر چاه را بنزین زیادی مسدود کرده بوده است، امکان دسترسی به این افراد گرفتار شده میسر نبوده چرا که گاز بنزین نیز در چاه جمع شده بوده است.

موقوفه‌ای بیان کرد: نکته مشخص این بود که دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده‌اند لذا تلاش از شامگاه دیشب تا غروب امروز ادامه داشته تا هماهنگی برای قطع خط لوله بنزین انجام شود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: سرانجام آتش‌نشانان و عوامل امداد و نجات موفق شدند اجساد این افراد را از چاه خارج کنند. این افراد 17 متر به طور عمودی و 50 متر به صورت افقی چاه را کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا کنند. در واقع این دو نفر 98 درصد از اقدام‌شان را عملی کرده بودند اما به محض اینکه لوله را باز کرده بودند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله نتوانستند کار سرقت را به اتمام برسانند.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده و زمین متعلق به دو برادر 25 و 35 ساله بوده، آنها زمین را که حدود دو هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به همین منظور سرقت، خریداری کرده بودند.

این مقام انتظامی متذکر شد: این افراد بعد از چهاردیواری کردن زمین، تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا برده و از شهریور 99 کار حفاری را آغاز کرده بودند، این افراد یک همدست نیز داشتند که با کمک وی حفاری را انجام داده بودند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه افراد مذکور تجهیزات حفاری را با کمک دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل کرده‌ بودند، گفت: این افراد در حدود هفت ماه بود کار حفاری را انجام می‌دادند تا به لوله بنزین برسند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، در تحقیقات پلیس مشخص شده که این افراد یک همدست نیز داشته‌اند و همدست آنها دستگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: نگهبان زمین مذکور نیز که از همه موضوعات باخبر بود، دستگیر شده است و در حال حاضر دو نفر( نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند همچنین تجهیزات حفاری و دو خودرو ضبط شده و دو نفر سارق نیز فوت شده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003GjL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ پالایشگاه تهران لوله بنزین سرقت بنزین دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر و بازداشت دو سارق خودرو در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوزهای لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها