Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کفیل گفت: رسیدن به رضوان الهی جز با قدم برداشتن در مسیر پروردگار عالم و همراهی با حمد و ثنای الهی میسر نمی شود. اگر ما جذب احسان حق میشویم عنایت پروردگار عالم است که این توفیق برای ما حاصل شده است.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه شکرگزاری به واسطه ورود به ماه مهمانی خداوند گفت:  امام سجاد علیه السلام در دعای خود به حمد و ستایشی که خداوند ما را به دین خود ارزانی فرمود اشاره می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی ما انسانها در نظام دینداری و توحیدی به تعبیری  قدردان خودمان می شویم همین امر موجب می شود تا غرور و خودبینی در ماه  متبلور شود.

 

وی افزود:  از این روز که امام سجاد علیه السلام به ما توجه می دهند که به واسطه توفیق بندگی در ماه مبارک رمضان خدا را شاکر باشیم در واقع انسان باید بداند که هر آنچه دارد از فیض مقام حق و پروردگار الهی است و اگر ما جذب احسان حق میشویم عنایت پروردگار عالم است که این توفیق برای ما حاصل شده است.

 

 حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: در مناجات شعبانیه میخوانیم که همانا ماه خدا به ما روی آورده است اما این روی آوردن ماه رمضان و اقبال آن تکوینی است در واقع این خدای جهانیان است که  ما را به ماه رمضان برده است.شاید این سوال ایجاد شود که چرا خداوند متعال همه انسانها را به ماه مبارک رمضان نمی برد تا از فیوضات و برکات سرشار آن بهره مند شوند؟

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به کم توفیقی برخی از انسان ها از فیوضات ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این فیض الهی به همه انسان‌ها عرضه شده است اما برخی لبیک نمی گویند و در ماه مهمانی خدا حضور موثر ندارند از همین رو امام سجاد علیه السلام می فرماید که پروردگار عالم  انسان ها را در مسیر دین قرار داد تا به رضوان و خوشنودی او برسند. رسیدن به رضوان الهی جز با قدم برداشتن در مسیر پروردگار عالم و همراهی با  حمد و ثنای الهی میسر نمی شود.

 

وی افزود:  دعا کنیم تا خداوند متعال این حمد را از ما بپذیرد چراکه اگر واقعاً پذیرفته شود انسان به پاداش محسنین دست خواهد یافت. خداوند می فرماید که من رحمت خود را نزدیک محسنین قرار دادم و همواره با آنها هستم.

 

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد:  انسان همواره باید توفیق بندگی در ماه رمضان را از جانب پروردگار عالم بداند و بر این نعمت همواره شاکر باشد چرا که در نهایت به پاداش محسنین دست خواهد یافت. در مورد اهمیت و جایگاه حمد الهی امام سجاد علیه السلام می فرمایند خداوندا من را به واسطه کمی شکر از خیر دنیا و آخرت محروم نکن.

 

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان امام سجاد علیه السلام پروردگار عالم حجت الاسلام ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند