Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فروش محصولات زیستی کشور در بازار‌های جهانی هدفی است که به تدوین 30 برنامه منجر شد تا 450 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گسترش صادرات محصولات زیست فناورانه را در 30 سرفصل هدفگذاری کرده است تا اجرای آن در طی 5 سال آینده بیش از 450 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محصولات با کیفیت و استاندارد دانش‌بنیان‌ها که در بازار‌های جهانی مقبول بیفتند و کشور‌ها خواهان خریداری آن‌ها باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند و به بازار‌های جهانی می‌رسند. این کار همچنین به رونق و شکوفایی اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.
صادرات محصولات زیست فناوری یکی از این برنامه‌ها است که در قالب 16 پروژه و با کمک ذینفعان و نهاد‌های اثرگذار در این حوزه در حال اجرا است و طی 5 سال آینده به نتیجه خواهد رسید. اجرای پروژه‌های تولید مشترک در بازار‌های هدف نیز در همین راستا دنبال می‌شود.
از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای تحقق هدف توسعه صادرات محصولات زیستی در کشور می‌توان به پروژه حمایت از طرح‌های توسعه صادراتی شرکت‌ها اشاره کرد. کاری که قرار است با ارائه حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری از شرکت‌ها اجرایی شود.
ایجاد و راه اندازی 7 دفتر تخصصی خارجی در کشور‌های مالزی، شرق آفریقا و شرق اروپا نیز هدف دیگری است که در ذیل 7 پروژه ملی در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌شود و در 5 سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
طرح دیگری که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب آن به دنبال توسعه دادن صادرات محصولات زیستی است، برنامه ریزی برای افزایش ارزآوری از محل فروش دانش فنی است که پیش‌بینی شده با اجرای آن طی 5 سال اشتغالزایی مناسبی برای کشور شود.
همچنین توسعه شبکه واسطه‌های فروش در دنیا نیز با پیگیری ستاد توسعه زیست‌فناوری به نتیجه خواهد رسید و ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت. تقویت شبکه تخصصی بین المللی، انجام مطالعات میدانی بازار‌های هدف، برگزاری و حضور در رویداد‌های بین‌المللی و اعزام و پذیرش هیات‌های خارجی نیز دیگر پروژه‌های تعریف شده در این برنامه هستند.
پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که اجرای کامل این 30 سرفصل تعریف شده عددی حدود 450 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته باشد و برای 500 نفر نیز اشتغالزایی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارزآوری زیستی ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادرات محصولات زیست زیست فناوری ارزش افزوده برای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی درباره فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند