Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@15:52:48 GMT

بررسی تفحص از تخصیص ارز ۴۲۰۰ در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۲۱۹

بررسی تفحص از تخصیص ارز ۴۲۰۰ در مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت کالا‌های اساسی در چند وقت اخیر، گفت: سال گذشته مجلس برای واردات کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داد که متاسفانه این ارز به درستی از سوی دولت مدیریت نشد و آثار آن در سفره مردم مشخص نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی نمایندگان تدوین و به کمیسیون برنامه بودجه ارائه شده است، ادامه داد: مراحل این تحقیق و تفحص در حال طی شدن در کمیسیون است.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: در این تحقیق و تفحص ذکر شده است باید مشخص شود یارانه‌ها به چه کالا‌هایی داده شده و چه افرادی این ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده اند و عدم اجرای قانون تامین کالا‌های اساسی چه بوده است؟ قطعاً با این تحقیق و تفحص می‌توان یک کالبد شکافی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هیچ فرد یا دستگاهی امروز پاسخگویی وضعیت ایجاد شده در گرانی‌ها نیست، اظهار داشت: یک روز مرغ گران و نایاب می‌شود و یک روز گوشت و یک روز دیگر مایحتاج اصلی مردم دچار سرنوشت مرغ می‌شود، که این موضوعات نشان از مشکل ساختاری در نوع توزیع کالا‌ها است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در چند وقت اخیر سران سه قوه اشتباهی را انجام داده‌اند و تنظیم کالا‌های اساسی را برعهده وزارت صمت قرار دادند، اضافه کرد: طبق قانون تنظیم کالا‌های اساسی در حوزه کشاورزی بر عهده وزارت جهاد است که با اشتباه سران سه قوه امروز وزیر جهاد اعلام می‌کند که بنده مسئولیتی در این زمینه بر عهده ندارم.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: مدیران ناکارآمد باید برکنار شوند، چون چوب ناکارآمدی آن‌ها را نباید مردم بخورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه و بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی کمیسیون برنامه کالا های اساسی تحقیق و تفحص کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن