Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@01:10:47 GMT

تاثیر مصرف سیب بر رفع تشنگی روزه داران

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۷۸۸

تاثیر مصرف سیب بر رفع تشنگی روزه داران

ایران اکونومیست-یک متخصص تغذیه از تاثیر مصرف سیر بر رفع تشنگی روزه داران توضیحاتی داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید مصرف سیب اظهار کرد: ۸۶ درصد یک عدد سیب حاوی مقدار زیادی آب و بخش عمده‌ای از آن فیبر است.

او افزود: درصد زیادی از سیب را آب و فیبر تشکیل می‌دهد و نگهداری آب داخل بافت میوه یا سبزیجات برای بدن راحت‌تر است و افرادی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند در صورتی که سیب را به عنوان یک میوه برای مصرف همراه پوست انتخاب کنند کمتر احساس تشنگی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزدانی تصریح کرد: طبق مطالعه‌ای که از یک تحقیق داشته ام اگر سیب به صورت ناشتا مصرف شود در کنترل گرسنگی روزانه به علت فیبر بالا تاثیرگذار خواهد بود و همین عامل باعث می‌شود تا فرد تمایل کمتری به خوردن غذا‌های دیگر داشته باشد.

او اضافه کرد: طبق یک مطالعه‌ای که از افراد مختلف بین مصرف بیسکوییت و سیب در اوایل صبح مورد بررسی قرار گرفته بود به این نتیجه دست یافتیم که مصرف بیسکوییت در ۱۲ هفته باعث کاهش وزن بیشتری به نسبت مصرف سیب می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: طبق یک مقاله منتشر شده در انگلیس افرادی که صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف سیب را جایگزین قهوه کنند انرژی بیشتری را دریافت خواهند کرد چرا که میوه‌ها به علت آب فراوان و ویتامین C باعث شادابی و نشاط افراد می‌شوند.

جوزدانی ادامه داد: تحقیق معتبری بر مصرف سیب در اوایل صبح منتشر نشده، اما استفاده از آن باعث رفع گرسنگی، افزایش شادی و نشاط می‌شود.

او افزود: میوه‌هایی که فیبر بالایی مانند سیب دارند در کاهش وزن افراد تاثیرگذار خواهند بود چرا که روند هضم و جذب را کاهش می‌دهند و باعث تنظیم قند خون می‌شوند و در طولانی مدت اضافه وزن به خصوص چاقی شکمی را کنترل می‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: طبق یک مطالعه اگر افراد در طولانی مدت مصرف سیب را جایگیزین بیسکوییت‌های جو رژیمی کنند وزن بیشتری را کم خواهند کرد، همچنین ۵۰ درصد فیبر موجود در سیب در پوست آن وجود دارد که یک غذای مناسب برای باکتری‌های مفید روده و بهبود متابولیسم بدن باشد.

جوزدانی گفت: در یک مطالعه دیگر نشان داده بود که اگر افراد سیب را قبل از وعده غذایی مصرف کنند باعث کاهش اشتها و کنترل مصرف غذا می‌شوند، همچنین مصرف سیب با پوست در یک مطالعه دیگر در زمان بعد از ظهر نشان داده بود که فیبر موجود در آن باعث نفخ معده و در نهایت مشکلات دیگر خواهد شد.
یبوست را با مصرف سیب درمان کنید

او افزود: افرادی که صبح یا اواخر شب در رژیم غذایی خود سیب با پوست مصرف می‌کنند یبوست را می‌توانند درمان کنند، سیب حاوی پتاسیم و ویتامین C بالا، تامین کننده ویتامین K، ویتامین B۶، منیزیم و مس است.

جوزدانی تصریح کرد: فیبر محلول موجود در سیب بسیار شاخص است و برای بهبود دستگاه گوارشی تاثیر دارد. همچنین از آن جایی که داروی فکسوفنادین در ایران زیاد مصرف می‌شود بنابراین اگر به صورت همزمان با سیب مصرف شود تاثیر خود را از دست می‌دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: از آن جایی که برخی مدعی هستند مصرف دانه‌های سیب حاوی سیانید است بنابراین باید ۱۵۰ دانه از آن مصرف شود تا فرد مبتلا به مسومیت سیانید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: متخصص تغذیه و رژیم درمانی یک مطالعه مصرف سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • جوجه یک روزه
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟