Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@00:26:37 GMT

آیا زندگی شهری به دوران ماقبل کرونا بازمی‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۸۲۵

آیا زندگی شهری به دوران ماقبل کرونا بازمی‌گردد؟

تحقیقات انجام شده توسط مجمع اقتصاد جهانی حاکی است که اغلب مردم جهان انتظار دارند طی ۱۲ ماه آینده، زندگی به دوران ماقبل کرونا بازگردد؛ البته تفاوت‌های بسیاری در این زمینه بین کشورهای مختلف جهان وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ فشارهای روانی، جسمی و اقتصادی زیادی بر مردم سراسر جهان تحمیل کرده و هر روز بر مشکلات آنان افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، در پی کشف واکسن کرونا، مردم در اغلب نقاط دنیا امیدوارند تا یک سال آینده، همه چیز به روال عادی برگردد و همگی مانند دوران ماقبل این ویروس، روال عادی زندگی روزمره خود را سپری کنند. البته تفاوت‌های زیادی در نگرش مردم و حتی طراحان شهری در خصوص بازگشت زندگی به دوران قبل از شیوع بیماری کووید -۱۹ وجود دارد و بسیاری از محققان بر این باورند که حتی پس از پایان یافتن کامل بحران کرونا، زندگی دیگر همچون گذشته نخواهد بود. البته تجربه و شیوع بیماری‌های شبیه به کرونا در گذشته نیز حاکی است که یک پاندمی همیشه زندگی را متحول کرده و اثرات مثبتی بر طراحی شهری به جای گذاشته است.

گزارشاتی که توسط مجمع اقتصاد جهانی در زمینه زندگی پس از کرونا انجام شده حاکی است که ۵۹ درصد مردم جهان انتظار دارند تا یک سال آینده، همه چیز به روال عادی باز گردد. بیش از ۷۰ درصد شهروندان کشورهای عربستان، روسیه، هند و چین بر این باورند که زندگی پساکرونا تفاوت زیادی با دوران ماقبل شیوع آن نخواهد داشت و با توزیع واکسن در میان جهانیان، همه چیز تا یک سال آینده همچون گذشته خواهد بود.

این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد بزرگسالان کشورهای ژاپن، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا استدلال می‌کنند که سال‌ها و حتی دهه‌ها زمان لازم است تا پیامدهای مخرب کروناویروس بر روان، جسم و معیشت انسان به حداقل برسد و زندگی مانند دوران ماقبل شیوع بیماری کووید -۱۹ شود. جالب است بدانید که حدود ۸ درصد از مردم جهان نیز بر این باورند که دیگر زندگی شکل دوران ماقبل کرونا را به خود نخواهد گرفت و شیوع این بیماری، از اقتصاد گرفته تا رفتار اجتماعی، همه جنبه‌های زندگی بشر را متحول می‌کند.

نگرش‌های مردم در مورد پایان نهایی پاندمی کرونا در نقاط مختلف جهان نیز با هم تفاوت‌های چشمگیری دارد؛ اغلب مردم بر این باورند که بازگشت به زندگی عادی و پایان کرونا درست به طور همزمان اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر، ۵۸ درصد ساکنان کره خاکی استدلال کرده‌اند که در پی کشف واکسن کرونا، این پاندمی تا یک سال آینده به طور کامل بساط خود را از روی زمین بر می‌دارد. در واقع، شهروندان کشورهایی نظیر عربستان، هند و چین نگرشی مثبت‌اندیش نسبت به پایان عمر ویروس کرونا دارند حال آنکه از هر پنج نفر در کشور ژاپن چهار نفر بر این باورند که زمان بیشتری لازم است تا انتشار ویروس کرونا برای همیشه مهار شود. بیش از ۵۰ درصد مردم استرالیا و سوئد هم ادعا می‌کنند که مردم جهان تا چند سال آینده با بیماری کووید -۱۹ دست و پنجه نرم خواهند کرد، حتی اگر همگی واکسن کرونا دریافت کنند.

بدیهی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ اثرات جبران‌ناپذیری بر روان انسان به جای گذاشته که پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آینده تبعات آن در رفتار انسانی نمایان باشد. به طور میانگین، حدود ۴۵ درصد بزرگسالان سراسر جهان بر این باورند که پس از سرایت کرونا، بسیار منزوی شده و از نظر روحی و جسمی آسیب دیده‌اند. با این حال، بسیاری نیز مدعی شده‌اند که با گذشت زمان تلاش کرده‌اند تبعات کرونا بر جسم و روان خود را به حداقل برسانند که در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌اند. شنیدن خبر کشف واکسن کرونا نیز منجر به تقویت روحیه این افراد شده و افزایش امید به زندگی را در آن‌ها بهبود بخشیده است.

کد خبر 486845

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا جهان بعد از کرونا دوران پسا کرونا کووید ۱۹ زندگی در کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شیوع بیماری کووید بر این باورند تا یک سال آینده واکسن کرونا دوران ماقبل مردم جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

همتی افزود: حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

وی نوشت: در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

همتی به مسئولان توصیه کرد: بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا