Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزه داری صحیح با کم کردن میزان کالری ورودی بدن، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

به گزارش برنا؛ هادی عبدالله زاد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان و در شرایط کرونایی گفت: روزه داری در شرایط کرونایی هیچ منعی ندارد و از طرفی افراد باید بدانند که همین روزه داری سیستم ایمنی بدن آنها را قوی کرده که کمک موثری برای مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد کالری که از طریق غذا به بدن می رسد، موجب کاهش طول عمر و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود، چرا که با مصرف زیاد غذا ترکیبات مختلفی وارد بدن شده و بدن سهم عمده انرژی خود را صرف تلاش برای متابولیسم این مواد کرده و از سطح انرژی برای سیستم دفاعی بدن کاسته می شود.

این متخصص تغذیه افزود: این مطالعات نشان می دهد افرادی که زیاد غذا مصرف کرده و کالری بالایی به بدن آنها می رسد، بیشتر با مشکلات ایمنی بدن مواجه بوده و طول عمر کمتری دارند.

عبدالله زاد گفت: در طول زمان روزه داری از میزان کالری که وارد بدن می شود کاسته شده و همین امر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. البته این افزایش ایمنی بدن در شرایط روزه داری درصورتی است که اصول روزه داری بطور کامل رعایت شده و افراد از پُرخوری در وعده های سحر و افطار اجتناب کنند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: علاوه بر مقدار مناسب مصرف غذا در ایام روزه داری ، افراد باید به خاطرداشته باشند که تعادل و تنوع را هم در غذاهای مصرفی رعایت کنند.

عبدالله زاد اظهار کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن مقدار مصرف مناسب آب بسیار حیاتی است، چرا که کم آبی می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و افراد باید در طول فاصله افطار تا سحر مقدار مناسب آب را مصرف کنند.

وی افزود: همچنین مصرف شیرینی جات هم یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن محسوب شده و در ایام روزه داری مصرف این خوراکی ها باید کنار گذاشته شود.

این متخصص تغذیه به رابطه چاقی و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن هم اشاره کرد وافزود: طبق مطالعات صورت گرفته چاقی و چربی های اضافی رابطه مستقیمی با کاهش سیستم ایمنی بدن و افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا دارد و روزه داری فرصت مناسبی است که افراد از شر این چربی های مضر خلاص شده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماه رمضان روزه تقویت سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن بدن می شود روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از نوریج، نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه تورنتو،  مشخص کرد که چگونه علاقه افراد به قهوه، همراه با ترکیب ژنتیکی آنها می‌تواند بر سلامت کلیه‌ها تاثیر داشته باشد.

تاثیر قهوه بر سلامتی همیشه موضوع بحث بوده است. مطالعات قبلی تصاویر متناقضی را ترسیم کرده‌اند، با برخی هشدارها درباره اثرات مضر کافئین بر سلامت کلیه‌ها، در حالی که برخی دیگر مزایای محافظتی آن را پیشنهاد می‌کنند.

با این حال، این تحقیق جدید ملاحظاتی را مطرح کرده که تعامل بین مصرف کافئین و ژنتیک نام گرفته است.

این مطالعه با تمرکز بر افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند، معادل حدود 300 میلی‌گرم اسپرسو، نقش مهمی را که ژن‌های ما در نتایج سلامت ایفا می‌کنند، شرح می‌دهد.

نکته قابل توجه، در جاهایی مانند کانادا و ایالات متحده، میزان مصرف روزانه کافئین توصیه شده برای بزرگسالان به 400 میلی گرم محدود شده است.

در مطالعه جدید مسئله ژنتیک افراد و میزان متابولیسم کافئین در بدن مطرح شده و ثابت شده که میزان تجزیه و متابولیسم مواد موجود در قهوه در افراد متفاوت است و باید به میزان آن توجه کرد.  

امروزه، با در دسترس بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای تغییراتی مانند ژن CYP1A2، افراد می‌توانند توصیه‌های شخصی در مورد مصرف کافئین خود و پیامدهای بالقوه آن برای سلامتی دریافت کنند.

محققان با بررسی شاخص‌های سلامت کلیه‌ها مانند آلبومینوری، هایپرفیلتراسیون و فشار خون دریافتند که متابولیسم‌های کندی که قهوه مصرف می‌کنند با خطر بیشتری برای مشکلات کلیوی روبرو هستند.

این مطالعه با سرپرستی احمد السوهمی استاد دانشگاه تورنتو  در مجله پزشکی JAMA Network  منتشر شد، که نشان می‌دهد که تاثیر انتخاب‌های غذایی ما، مانند مصرف قهوه، میان همه مردم جهان مشترک نیست، بلکه عمیقاً شخصی است و تحت تاثیر ژنتیک است.

درک استعدادهای ژنتیکی ما می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی سالم‌تر شود که به طور خاص برای نیازهای فردی ما طراحی شده است و راه را برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر و موثرتر تغذیه هموار می‌کند.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان