Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:56:06 GMT

کشف مجسمه ایتالیایی مسروقه در بروکسل پس از ۱۰ سال

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۸۸۳

کشف مجسمه ایتالیایی مسروقه در بروکسل پس از ۱۰ سال

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پلیس ایتالیا دیروز (سه شنبه ۲۴ فروردین) از کشف یک مجسمه مرمر توگاتوس که در سال ۲۰۱۱ از ویلایی در رم به سرقت رفته بود، در پایتخت بلژیک خبر داد.

دو افسر پلیس ایتالیایی خارج از شیفت کاری خود در حال پیاده‌روی در محله سابلون بروکسل بودند که این مجسمه متعلق به قرن اول میلادی را در یک عتیقه فروشی دیدند و به آن مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مامور در بازگشت به رم فایل‌های پلیس از آثار هنری مسروقه را بررسی کردند و متوجه شدند مجسمه‌ای که در بروکسل دیده بودند همان است که چند سال پیش دزدیده شده بود.

این مجسمه که ارزش آن چیزی در حدود ۱۱۹ هزار دلار تخمین زده می‌شود، در ماه فوریه (بهمن- اسفند ۹۹) به کمک مقامات بلژیک مصادره و به ایتالیا پس فرستاده شد.

پس از انجام تحقیقات تکمیلی، یک دلال هنری اهل ایتالیا که با هویت جعلی اسپانیایی فعالیت می‌کرد، به نگهداری از اموال مسروقه و صادرات غیرقانونی این مجسمه متهم شد.

برچسب‌ها ایتالیا مجسمه سازی بروکسل میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا مجسمه سازی بروکسل ایتالیا مجسمه سازی بروکسل میراث فرهنگی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیادمنش در بدترین وضعیت!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته سی و پنجم ژوپیر لیگ بلژیک و پنجمین بازی از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، تیم وسترلو با بهره‌مندی از اللهیار صیادمنش در فهرست نفراتش، از ساعت 22 امشب (به وقت ایران) در استادیوم هت کویپیه، تیم چهارم جدول در مرحله گروهی پلی‌آف دیدار می‌کند.

اللهیار صیادمنش که در دو هفته اخیر ژوپیر لیگ بلژیک مقابل میشلن و استاندارد لیژ دور از ترکیب وسترلو بوده و فرصت کمی برای بازی داشته، امشب هم در جمع 11 نفر اصلی تیمش حاضر نیست و جزو نفرات ذخیره قرار گرفته است.

مهاجم ایرانی وسترلو که در زمستان گذشته به این باشگاه بلژیکی اضافه شد و در ژوپیر لیگ 11 بازی انجام داده، هنوز موفق به گلزنی یا پاس گل نشده که پیش از آن هم در هال سیتی در فصل جاری نتوانسته بود این کار را انجام بدهد.

یاران اللهیار صیادمنش در مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک سه شکست و یک تساوی داشتند و با 16 امتیاز در قعر جدول این مرحله قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • صیادمنش در بدترین وضعیت!
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان