Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@10:53:48 GMT

شناسایی  ۷۷هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۹۸۵

شناسایی  ۷۷هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در لرستان

به گزارش جام جم آنلاین لرستان: «شیرزاد نجفی» افزود: عملیات مراقبت، نگهداری و آبیاری از مجموعه پارک بام خرم آباد به مساحت ۷۰۰ هکتار و ۱۱ فقره پارک جنگلی استان به مساحت پنج هزار و ۷۰۰ هکتار انجام شده است.
وی  تصریح کرد: تولید نهال جنگلی در محدوده هفت نهالستان در سطح ۸۴۰ هزار اصله انجام شده است  و احداث نهالستان های جنگلی جدید در شهرستان های ازنا، الیگودرز و دورود در وضعیت مطلوبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی ادامه داد: غنی سازی و توسعه جنگل با بذر و نهال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز صورت پذیرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: ۲۹ هزار هکتار حفاظت قرق مراتع، ۶۵ هکتار نگهداری ایستگاه تولید بذر، ۱۰۰ هزار هکتار ساماندهی و کنترل چرای دام، ۲۲ هزار هکتارممیزی و تنسیق مراتع، ۷۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی،  هزار و ۹۵ هکتار بذرکاری و کپه کاری با گونه های دارویی انجام شده است.
نجفی عنوان کرد: همچنین۵۶۵ هکتار بذرکاری و کپه کاری با گیاهان مرتعی، ۱۷۰ هکتار ذخیره نزولات آسمانی توام با بذرکاری،  هزار و ۸۳۰  هکتار حفاظت و قرق مراتع انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین  ۵۶ هزار و ۶۳۰ هکتار ممیزی مراتع، ۳۳ هزار هکتار تهیه طرح تلفیقی در دست اقدام احاله مدیریت به تعداد هفت طرح مرتعداری با درآمد وصولی ۲۳ میلیارد و دویست و شش میلیون و هفتصد هزار ریال انجام شده است.
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ذخیره گاه جنگلی منابع طبیعی لرستان حفاظت قرق مراتع انجام شده هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد کرد .   الماسی گفت: یکی از اهداف برگزاری این‌مراسم ارتقاء امنیت غذا،نحوه مبارزه صحیح و به موقع با آفات غلات و همچنین انجام بیمه محصولات کشاورزی است.   وی گفت: در سال زراعی جاری حدود شش هزار هکتار گندم و حدودا پنج هزار هکتار جو در شهرستان نظرآباد کاشه شده است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است