Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@10:59:43 GMT

اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۰۴۴

اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: بحران کرونا، کم شدن مراجعه و کاهش ذخایر خونی در ایام ماه مبارک رمضان ممکن است مشکلاتی را برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی ایجاد کند، بنابراین اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روح الله میرزایی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بحران کرونا و کم شدن اهداء خون به کاهش ذخایر خونی در ایام ماه مبارک رمضان می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: بحران کرونا، کم شدن مراجعه و کاهش ذخایر خونی در ایام ماه مبارک رمضان ممکن است مشکلاتی را برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی ایجاد کند، بنابراین اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود.

اوافزود: روزه داران یقین داشته باشند که اهدای خون در شرایط روزه داری دلیلی بر ابطال روزه آن‌ها نخواهد بود و اهداکنندگان می‌توانند با خوردن وعده سحری مناسب و نوشیدن مایعات کافی و همچنین استفاده از خوراک‌های مناسب و با ارزش غذایی مطلوب در افطار اقدام به اهدای خون به منظور نجات جان بیماران کنند و از اجر معنوی این عمل نیکو نیز بهره‌مند شوند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان بیان داشت: فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام ماه مبارک رمضان در شهر کرمان به این صورت است که پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و ازساعت ۱۶ تا ۲۲روز اداری وپایگاه شهید فیروزی واقع در ابتدای بلوار جمهوری روبه روی اتاق بازرگانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴روز‌های یکشنبه، سه شنبه وپنجشنبه فعال هستند.

میرزایی تصریح کرد: پایگاه‌های اقماری که شامل شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم هستند در شیفت صبح همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ فعال هستند ودر شیفت عصر پایگاه شهرستان رفسنجان روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲، پایگاه شهرستان جیرفت روز‌های شنبه، دوشنبه وچهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲، پایگاه شهرستان بم روز‌های دوشنبه وچهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ وپایگاه شهرستان سیرجان روز‌های دوشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ فعال هستند.

اوافزود: برنامه‌های پایگاه‌های انتقال خون برای شب‌های قدر متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روزه داران انتقال خون استان کرمان پایگاه های انتقال خون ایام ماه مبارک رمضان پایگاه شهرستان اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت