Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:20:41 GMT

ادای احترام شورای فرهنگ عمومی نیشابور به عطار

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۳۶۱

ادای احترام شورای فرهنگ عمومی نیشابور به عطار

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار گفت:این ادای احترام از طرف تمام عطار دوستان جهان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام و در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت عطار نیشابوری قرائت شد.
علیرضا سیدآبادی افزود: امسال با برنامه ریزی به عمل آمده و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت اجرای دقیق دستورالعمل فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از شکل گیری تجمعات پر خطر به منظور اطمینان از قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا برنامه‌های بزرگداشت روز ملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری به صورت مجازی  برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این چارچوب جمعه گذشته همایش دوسالانه بزرگداشت عطار نیشابوری با عنوان "سایه در خورشید" با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و تعدادی از اساتید دانشگاه و همچنین برنامه شبی با عطار شامل برنامه های فرهنگی و هنری توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور برگزار شد و در ادامه این برنامه‌ها امروز اختتامیه مسابقات فرهنگی و هنری ادارات آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری و همایش علمی عطار نیشابوری با حضور جمعی از عطار شناسان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی برگزار می شود.
دبیر بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری عطار ویژه  دانشجویان توسط دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقات کتابخوانی و پویش شعر با موضوع اشعار و زندگی نامه عطارنیشابوری توسط  اداره کتابخانه های عمومی نشابور، نمایشگاه مجازی عکس آثار عطار نیشابوری و مسابقه عطارشناسی شامل پادکست، ویدیو، نرم افزار موبایل و فیلم کوتاه از آثار و زندگی نامه و اندیشه های عطار نیشابوری از دیگر برنامه‌های این روز ملی است.
شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری از حکما و شعرای بزرگ و مشهور ادبیات فارسی است که در سال ۵۴۰ هجری قمری در قریه کدکن از توابع نیشابور متولد شد و در سال ۶۱۸ هجری قمری در قتل عام نیشابور به دست مغولان به شهادت رسید.
از آثار وی می‌توان به مصیبت نامه، الهی نامه، مختارنامه، اسرارنامه، منطق الطیر، خسرونامه، دیوان غزلیات و قصاید و تذکره الاولیاء اشاره کرد.
۲۵ فروردین ماه در تقویم ملی کشور به نام روز ملی بزرگداشت شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری نام‌گذاری شده است.
مرکز شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها عطار نیشابوری کمیسیون ملی یونسکو دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور روز بزرگداشت عطار نیشابوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عطار نیشابوری کمیسیون ملی یونسکو دانشگاه آزاد اسلامی عطار نیشابوری کمیسیون ملی یونسکو دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور روز بزرگداشت عطار نیشابوری اخبار کنکور عطار نیشابوری روز ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • ادای احترام وینیسیوس به کروس پس از پاس گل محشر ستاره رئال مادرید / عکس
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود