Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، عباس صالحی توجه به جامعیت نگاه، ژرفای اندیشه و گستردگی مفاهیم و آموزه ها را موجب رسیدن به عطار به این جایگاه دانست و افزود:نکوداشت مفاخر و سرمایه های ارزشمند فرهنگی سرزمین ایران اسلامی، یادآوری توجه به داشته ها و ذخایر معرفتی و هویتی این مرز و بوم است که شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری از جمله این مفاخر بلند آوازه در وادی شعر و ادب و عرفان است که نام و یادش ورد زبان و  رشحات قریحه و قلمش جلای جان و صفای روح و روان صاحبدلان و اهالی عرفان، معرفت و معنویت در سراسر گیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عطار نیشابوری همان است که با آثار گران سنگ و ماندگار، از غزلیات پر شورش گرفته تا تذکره الاولیاء منثورش و از مختارنامه نغزش گرفته تا مثنوی های بدیع و پر مغزش همچون منطق الطیر و الهی نامه و اسرار نامه و مصیبت نامه، نام خود را به شایستگی و نیکویی بر جریده عالم معنا و معرفت انسانی به جاودانی و مانایی رقم زده و در این وادی عارف و عامی را وامدار و منت پذیر خویش ساخته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: اینک ماییم و گنجینه گرانقدری که از عطّار بزرگ بر جای مانده تا در وانفسای روزگاری که در آنیم، جان و دلمان را به عطر و بویش خوش سازیم و جهان درمانده و پر تلاطم را به دارو و درمانش التیام بخشیم.

صالحی با قدردانی از کوششهای علمی و ادبی دانشمندان و پژوهشگرانی که شناخت احوال و آثار این شخصیت بی بدیل را وجهۀ همت و تلاش عالمانه و عاشقانۀ خویش ساخته اند افزود:تلاش های عرفان پژوه و عطار شناس بزرگ، استاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی که عمر گرانمایۀ خود را بر سر تصحیح و تتقیح و انتشار آثار آن عارف بزرگ گذاشته و راه را بر جویندگان مشتاق ظرایف و دقایق ادبی و طالبان تشنۀ اسرار و حقایق ناب انسانی و آسمانی مندرج در شاهکارهای ادبیات عرفانی هموار ساخته است ارج نهاده و بر همت والای ایشان درود می فرستم.

وی در پیام خود از مساعی برگزار کنندگان آیین های بزرگداشت عطار در جای جای میهن اسلامی و خارج از کشور، قدردانی کرد و روز بزرگداشت عطار نیشابوری را به همۀ دوستداران آثار و مفاخر فرهنگی ایران بزرگ به ویژه اصحاب و اهالی شعر و ادب و معرفت ایرانی و اسلامی در سراسر جهان تبریک گفت.

۲۵ فروردین ماه در سالنامه جمهوری اسلامی به عنوان روز بزرگداشت عطار نیشابوری نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها عطار نیشابوری محمدرضا شفیعی کدکنی مشهد سید عباس صالحی نیشابور روز بزرگداشت عطار نیشابوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عطار نیشابوری محمدرضا شفیعی کدکنی مشهد عطار نیشابوری محمدرضا شفیعی کدکنی مشهد سید عباس صالحی نیشابور روز بزرگداشت عطار نیشابوری اخبار کنکور بزرگداشت عطار عطار نیشابوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود