Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@20:40:15 GMT

احداث جاده طبس بشرویه تسریع شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۴۱۰

احداث جاده طبس بشرویه تسریع شود

گروه استان‌ها- نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید احداث حاده‌های ترانزیتی استان در دستور کار باشد چرا که مسیرهای پرتردد و ترانزیتی حوادث دلخراشی را به خود دیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، جت الاسلام مجید نصیرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به نشست‌های کاری خود با مسئولان وزارت اشاره و اظهار کرد: روز گذشته در نشست مشترک با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بررسی وضعیت راه‌های شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: در این جلسه به مسئولان عرض کردم که باند دوم جاده یزد طبس، احداث جاده طبس بشرویه از مسیر خداآفرید و باند دوم جاده طبس دیهوک و بیرجند از جمله اولویت‌های مورد تاکید است، چون مسیرهای پرتردد و ترانزیتی است که حوادث دلخراش متعددی را به خود دیده و هر روز تاخیر در اجرای این دو پروژه باعث صدمه به جان و مال مردم است.

30 درصد روستاهای قزوین جاده آسفالته ندارند / بودجه قیر رایگان روستاها 2 برابر شدجاده کرج-چالوس بارانی می شود/مه آلودگی در محورهای مواصلاتی استان البرزوضعیت نامطلوب جاده‌ و محورهای مواصلاتی شرق کردستان؛ آسفالت‌ بدون زیرسازی برای پُر کردن چاله ‌های "مالوجه"+ تصاویر

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اشاره به اهمیت تردد محورهای مواصلاتی مذکور، گفت: مسیرهای دیگری نیز در شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی تعریف شده و برای برخی اعتبار اختصاص یافته است که در این زمینه از همکاری وزارت راه و شهرسازی قدردانی می‌کنم اما  مسیر یزد طبس و طبس بشرویه و طبس دیهوک -بیرجند و بشرویه سه راهی بشرویه، به عنوان مسیر تردد چند استان پرجمعیت کشور و محل عبور خودروهای سنگین ترانزیت بار نیازمند توجه بیشتر است که تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

نصیرایی همچنین به نشست کاری خود با معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: در این جلسه به برخی مشکلات اداره کل راه آهن شرق و مطالبات مردمی پرداخته شد.

وی ادامه داد: احداث صنایع جوار ریلی، استفاده حداکثری  از ظرفیت راه آهن طبس برای استان، بکارگیری واگن‌های مسافری شایسته و مدرن برای خطوط طبس مشهد و طبس تهران و توجه به رعایت حقوق و امنیت شغلی نیروی انسانی شاغل در این اداره کل از جمله موارد گفت‌وگوی این نشست بود.

 عضو شورای معادن استان به احداث خط دوم راه آهن بافق، سنگان اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم این مسیر در محدوده اداره کل راه آهن شرق است و مسئولان استانی و شهرستانی آمادگی دارند که این عملیات سرعت گیرد تا مردم زودتر از مزایای آن بهره‌مند شوند و توقع است که راه آهن جمهوری اسلامی روی این مهم اهتمام کند. 

وی گفت: مدیرعامل راه‌آهن ایران در پاسخ به مطالبه مردم منطقه گفت مطالعات احداث خط ریلی بشرویه، فردوس، سرایان برای خروج این مسیر از بن بست ریلی و اتصال آن به قاین، طی 2 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان خطاب به معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: وضعیت بهداشت و درمان در بخش‌های تابعه شهرستان‌های حوزه انتخابیه از جمله آیسک، سه قلعه، ارسک، اسلامیه، دستگردان و دیهوک مناسب مردم نجیب و همیشه همراه انقلاب نیست و مستلزم توجه ویژه است.

 وکیل مردم در خانه ملت ضمن ارائه مکاتبات صورت گرفته به دکتر جان بابایی؛ با تشریح مشکلات عمده و گستردگی خدمات ارائه شده، خواستار مجوز احداث بیمارستان محلی در بخش‌های دستگردان، دیهوک و سه قلعه شد و دستور موافق معاون وزیر بهداشت و درمان را اخذ کرد. 

نصیرایی تصریح کرد: بخش‌های سه قلعه، دستگردان و دیهوک به دلیل محرومیت‌های بهداشتی و درمانی در اولویت اخذ مجوز بیمارستان محلی قرار گرفت و برای سایر بخش‌های حوزه انتخابیه نیز در گام‌های بعدی مورد مطالبه قرار می گیرد.

 عضو شورای عالی گردشگری کشور گفت: به زودی به همراه مسئولان بهداشتی درمانی استان خراسان جنوبی بازدیدی از مراکز بخش‌های چهار شهرستان حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سندی با عنوان " سطح بندی تخت‌های بیمارستانی" جهت مدیریت خدمات سرپایی و بستری را تدوین کرده است و بر اساس این سند برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، بیمارستان محلی در نظر گرفته و احداث می‌کند.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند