Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:07:31 GMT

لزوم توجه به زیرساخت های ورزشی روستاهای کرمان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۵۰۵

لزوم توجه به زیرساخت های ورزشی روستاهای کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به جمعیت روستائی استان کرمان و نیاز به سرانه فضای ورزشی عنوان کرد: علی رغم همه تلاش ها محدودیت های زیادی در استان داریم و نیاز است بنگاه های اقتصادی، صنایع و بخش دولتی نگاه ویژه ای برای تقویت بخش مالی در زمینه توسعه فضای ورزشی روستاهای استان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"میثم پاریز" امروز 25 فروردین ماه در نشست صمیمی روسای هیئت های ورزشی استان کرمان با استاندار اظهار کرد: 49 هیئت ورزشی در استان کرمان فعال هستند و 87 تیم ورزشی در لیگ های مختلف کشور داریم که 51 تیم مربوط به آقایان و 36 تیم بانوان هستند.

وی افزود: در لیگ های برتر کشور که بالاترین سطح رقابت های ورزشی است، کرمان 45 تیم ورزشی دارد که 25 تیم متعلق به آقایان و 20 تیم متعلق به بانوان است.

پاریزی تصریح کرد: از سال 92 تا 1400 تقریبا 162 پروژه در حوزه ورزش استان افتتاح شده و تا پایان شهریورماه 50 هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می شود.

وی بیان کرد: از مجموع افتتاحیه ها 105 پروژه در دو سال اخیر بهره برداری شده و استان کرمان جایگاه خوبی در کشور دارد و میانگین سرانه فضای ورزشی 60 متر و با کشور برابر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه 1500 باشگاه ورزشی در استان داریم و تلاش می کنیم رشد مناسبی این حوزه صورت گرفته و تصدی گری بخش دولتی کاهش یابد، گفت: در دوران شیوع کرونا در زمینه تسهیلات پرداختی به باشگاه ها 571 پرونده داشتیم و 27 میلیارد تومان درخواست تسهیلات ارائه و فقط 11 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت روستائی استان کرمان و نیاز به سرانه فضای ورزشی عنوان کرد: علی رغم همه تلاش ها محدودیت های زیادی در استان داریم و نیاز است بنگاه های اقتصادی، صنایع و بخش دولتی نگاه ویژه ای برای تقویت بخش مالی در زمینه توسعه فضای ورزشی روستاهای استان داشته باشند.

پاریزی تصریح کرد: استان کرمان جایگاه مطلوبی در کسب سهمیه های مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک دارد و تا امروز چهار سهمیه برای المپیک توکیو داریم که احتمال زیاد چهار سکو برای ما خواهد بود و این ورزشکاران نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده اقدامات مثبتی انجام داده ایم، افزود: با تقویت روحیه و نشاط عمومی، تقویت غرور جوانان و ... می توانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم و کرمان استانی استثنایی در ورزش کشور است و باید به تقویت ورزش استان کمک کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از مدیران هیئت های ورزشی مسائل و درخواست های خود از جمله نیاز حمایت مالی را بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش روستایی سرانه فضای ورزشی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا