Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در راستای اجرای طرح های ذیل برنامه سیاست های فعال بازار کار، زمینه ایجاد اشتغال 2 هزار و 135 نفر سال گذشته در استان فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان،" هادی ابراهیمی" افزود: طرح کارورزی، طرح پرداخت یارانه دستمزد و طرح مشوق بیمه ای از جمله طرح های ذیل برنامه سیاست های فعال بازار کار هستند که 550 نفر از طریق طرح کارورزی، 1360 نفر یارانه دستمزد و 275 نفر از طریق طرح مشوق بیمه ای مشغول به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور آشنایی دانش آموختگان با بازار کار بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و با اهداف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان است و شامل بیکارانی که دارای مقطع تحصیلی لیسانس به بالاتر هستند، می شود.
ابراهیمی اضافه کرد: طرح مشوق بیمه کارفرمایی نیز با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کار فرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ شده که در راستای اجرای این طرح، کارفرمایان استان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، از پرداخت 23 درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص طرح پرداخت یارانه دستمزد گفت: این طرح با اولویت مناطق کم برخوردار از اشتغال و بنگاه­های به شدت آسیب­ دیده از ویروس کرونا توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای جویندگان کار دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر ( اولویت با دانش­آموخته دانشگاهی) در حال اجرا می باشد که طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر جوینده­ کار با تایید دستگاه پذیرنده تا سقف 12ماه و معادل 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار متناسب با سال اجرای طرح است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانش آموختگان یارانه دستمزد بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در نشست با مدیرکل شیلات استان تعاونی‌ها را یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی های صید و صیادی می تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" دارد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به اهمیت "اقتصاد دریا محور" اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خدادادی بکر در سواحل مکران و موقعیت جغرافیایی ارزشمند این منطقه، شرایط را برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال تسهیل کرده است. 

سلامی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور