Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:03:10 GMT

کاهش 66 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۵۶۱

کاهش 66 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی آذربایجان‌غربی

به‌گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، جلیل جباری با اشاره ضریب اشغال واحدهای اقامتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان در مقایسه با دوران پیش از شیوع کرونا یعنی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۸ به میزان ۶۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان در فروردین ماه برابر با ۹ درصد بود، گفت: در نوروز ۱۴۰۰ مجموع اقامت در واحدهای اقامتی استان برابر با هفت هزار و ۸۲۴ بوده که این رقم با احتساب آمار اقامت در منطقه آزاد ماکو به ۸ هزار و ۶۷۸ نفر می‌رسد در حالی که در نوروز ۹۸ این آمار برابر با ۱۱۵ هزار و ۱۰۲ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال نظارت بر واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری استان تشدید پیدا کرده بود و با واحدهای غیرمجاز برخورد لازم انجام شد.

وی تصریح کرد:  تاکنون هیچگونه گزارش یا شکایتی از وضعیت بهداشتی تأسیسات گردشگری و بهداشت مراکز اقامتی و یا ابتلا مسافران در مراکز اقامتی مجاز استان دریافت نشده است، علت دیگر این امر این است که گردشگری جزء سفرهای برنامه‌ریزی شده، بود و توام با اهداف و ملاحظات خانواده انجام می‌شود.

جباری یادآور شد: از آنجایی که به دلیل وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان‌های استان در ایام نوروز محدودیت‌های کرونایی در مکان‌های تاریخی اعمال شده بود تعداد گردشگران این استان بسیار پایین بوده و بنابراین نمی‌توان گفت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به سفرها بستگی دارد.

وی تصریح کرد:براساس آمار مقایسه‌ای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در نوروز ۱۴۰۰ مجموع ضریب اشغال واحدهای اقامتی کشور ۳۷.۱ درصد و مجموع شب اقامت برابر با ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۴۱ نفر بوده که در مقایسه با پیش از شیوع کرونا یعنی در سال ۹۸ که مجموع اقامت در شب برابر با ۷۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر بود که افت ۹۶.۴۱ درصدی را نشان می‌دهد که به تبع آن آمار اقامت مسافران نوروز ۱۴۰۰ در تاسیسات گردشگری استان هم کاهش ۹۳.۲ درصدی نسبت به سال 98 داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی ضریب اشغال واحدهای اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو