Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: آیت‌الله شیخ مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دیدار نوروزی استاندار و معاونینش با گلایه از وضعیت فعلی بیکاری جوانان و معیشت مردم، اظهار کرد: گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم حاصل بی‌تدبیری است.

وی در این دیدار با تاکید بر ضرورت ساماندهی هر سریع‌تر برخی اقلام مصرفی مردم، افزود: متأسفانه آمار بیکاری استان کرمانشاه با وجود وفور ثروت و منابع خدادادی بالا است و نیاز است با تدبیر جمعیت جوان بیکار استان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاه بالاترین نرخ تورم ۱۲ ماهه خانوارهای شهری

در نخستین روزهای فروردین ماه سال ۱۴۰۰ جدولی با عنوان «تورم ۱۲ ماهه خانوارهای کل کشور به تفکیک استان» از سوی مرکز آمار ایران (در سایت مرکز آمار جداول قابل مشاهده است) اعلام شد که استان کرمانشاه با ۴۰.۱ درصد در صدر این جدول قرار دارد و کسب این رتبه در تورم ۱۲ ماهه خانوارهای شهری نیز با نرخ ۳۹.۴ برای استان کرمانشاه تکرار شده بود و فقط در تورم ۱۲ ماهه خانوارهای روستایی بود که کرمانشاه با نرخ ۴۲.۸ پس از استان‌های همدان و یزد قرار گرفته بود.

آنچه بیش از همه چیز برای مردم کرمانشاه عجیب به‌نظر می‌رسید، واکنش هدایت حاتمی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این خصوص بود که در کانال تلگرامی استانداری کرمانشاه منتشر شد.

در این واکنش از قول مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه آمده است: در سال ۹۹ استان کرمانشاه در اکثر ماه‌های سال رتبه بهتر از میانگین کشور داشته و تنها در اسفند ماه رتبه تورم ۱۲ ماهه منتهی به این ماه در استان کرمانشاه در جایگاه اول کشور قرار گرفته است.

به گفته حاتمی، یکی از دلایل اصلی تنزل رتبه تورم استان کرمانشاه این است که کرمانشاه در سال ۹۸ در لیست استان‌های با کمترین نرخ تورم قرار داشته است و چون سال ۹۸ سال مبنا برای محاسبه تورم بوده است، طبیعتاً جهش تورمی سال ۹۹ کشور نمود و بروز بیشتری بر استان‌های با تورم پایین‌تر داشته است.

از این اظهارنظرهای عجیب که بگذریم و سری به جدول آمار نرخ بیکاری استان‌ها در کشور بزنیم، باز هم نام کرمانشاه است که بین چند استان اول این جدول‌ها می‌درخشد و این صدرنشینی‌ها سال‌ها است برای مردم کرمانشاه تکرار می‌شود.

آنچه در نرخ بیکاری در سالیان گذشته همانند آمار تورم ۱۲ ماهه خود نمایی کرده، اظهارنظرهای عجیب و شادمانی از کاهش چند دهم درصدی این آمار است که بدون اشاره به رتبه و جایگاه کرمانشاه در بین استان‌ها و کاهش نرخ مشارکت اقتصادی به آن اشاره شده و بعضاً دست‌اندرکاران این موضوع با آن موج‌سواری رسانه‌ای نیز کرده‌اند.

برای مردم خطه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی، بهبود وضعیت معیشتی و کاهش نرخ بیکاری مهم است که در سایه غفلت و بی‌تدبیری دولت در ماه‌های پایانی عمرش به فراموشی سپرده شده است و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در دیدار نوروزی استاندار کرمانشاه و معاونینش به آن اشاره کرده است.

کد خبر 5184196

منبع: مهر

کلیدواژه: ایت الله علما کرمانشاه استانداری کرمانشاه استاندارکرمانشاه هوشنگ بازوند هدایت حاتمی بحران اقتصادی مشکلات معیشتی بیکاری نرخ بیکاری تورم کاهش نرخ بیکاری کاهش نرخ تورم ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی اردبیل ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا تورم ۱۲ ماهه خانوارهای استان کرمانشاه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پیشین و جدید شهرستان کاشان با بیان اینکه اسناد بالادستی رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم مد نظر فرماندار کاشان باشد، اظهار داشت: در تمامی کارها باید نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان همواره در تلاش هستم تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادرشده محقق شود و اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: این بیانیه وظیفه اصلی ما نسبت به امام زمان(عج) است؛ امام راحل که در سال 42 قیام کرد، فرمود که بیداری عدالت‌طلبان ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب نیز جا پای امام راحل قرار داده است.

وی خودسازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی را از کلیدواژ‌های بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: فرماندار باید کاشان را آباد کند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب کاشان را شهری مکرم دانست که یک وجه آن بیانات ایشان در سال 1380 است و کاشان را امام باقر و امام صادق آن تکریم کردند.

85 درصد پیشرفت در احداث تقاطع غیرهمسطح ایلام- ملکشاهی

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه مسئولان در حفظ مکرم بودن آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: فرماندار کاشان یک چشم‌انداز برای این منطقه ترسیم کند تا افراد برای توسعه مادی و معنوی این منطقه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد