Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@10:56:56 GMT

رشد ۱۰۵درصدی فروش شرکت‌های معدنی بورس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۸۴۷

رشد ۱۰۵درصدی فروش شرکت‌های معدنی بورس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طی ۱۲ ماه سال گذشته یعنی سال 99، ارزش فروش ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس از ۳۲۲ هزار میلیارد تومان عبور کرد که نسبت به عملکرد سال پیش از آن با رشد ۱۰۵ درصدی همراه شد.

همچنین فروش اسفند ماه ۹۹ نیز جهش ۲۰۳ درصدی را تجربه کرد و به ۴۴.۶ هزار میلیارد تومان رسید.

در سال گذشته فولاد مبارکه با فروش ۷۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار میلیارد تومانی و ثبت رشد ۹۸ درصدی، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های گروه معدن و صنایع معدنی ایستاد.

پس از آن شرکت ملی صنایع مس (فملی) با فروش ۴۱.۹ هزار میلیارد تومانی رشد ۸۷ درصدی را ثبت کرد و در جایگاه دوم پرفروش‌ها قرار گرفت. در جایگاه سوم نیز فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۰.۶ هزار میلیارد تومان فروش محصولات خود، افزایش ۹۳ درصدی را پشت سر گذاشت.

شرکت‌های گل گهر، چادرملو، ذوب آهن، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، فولاد سپید فراب کویر و فولاد خراسان در جایگاه چهارم تا دهم ارزش فروش قرار گرفتند.

در حال حاضر سهم فروش شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در بورس از کل فروش شرکت‌ها در سال قبل، ۳۴ درصد است، در حالی که سهم ارزش بازار آن‌ها از کل بازار سهام ۲۴ درصد بوده است.

پربیننده ترین کره‌ای‌ها پشت چراغ قرمز بازار لوازم خانگی ایران پنج کشور نخست از نظر تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران / کدام صنایع بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص دادند؟ قیمت جدید سیمان به‌زودی اعلام می‌شود افزایش قیمت فلزات گرانبها با انتشار داده‌های جدید اقتصادی / افزایش غیرمنتظره شاخص قیمت مصرف کننده مستند «ساید بای ساید» به روی آنتن می‌رود/ روایتی ناگفته از حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت معدنی برجام هزار میلیارد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی

در جریان معاملات امروز ۱۱ اردیبهشت شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی کاهش یافت و سطح ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحد در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد ایستاد سه نماد فولاد، فملی و شپنا امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، فولاد و خزامیا پراکنش‌ترین نماد‌های بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد فجهان، خاور، مادیرا هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

امروز گروه خودرو باد ارزش معاملاتی ۲۶۹ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت فلزات اساسی و شیمیایی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در بورس سه نماد افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، سپر و کارین برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!