Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان ورامین گزارشی از اقدامات صورت گرفته حوزه بازرسی و نظارت اعلام نمود و گفت: حدود ۸۰۰ شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ در سال گذشته دریافت شد و بیست هزار بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی نیز صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حسن میرزایی ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت : در سال گذشته بازرسان این اداره  و اتاق اصناف تعداد 19900 مورد از واحدهای صنفی تولیدی ، توزیعی و خدماتی را مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود : از این تعداد بازرسی ها تعداد 1210 پرونده و با 1643 تخلف و ارزش ریالی مجموعا 24 میلیارد و 360 میلیون و 518 هزار ریال تشکیل که  متصدیان جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی گردیدند .
میرزایی با توجه به دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه 124 ستاد خبری اظهار داشت : در سال گذشته مجموعا تعداد 788 مورد شکایات مردمی دریافت گردیده که از این تعداد 116 مورد شکایات کتبی ، 620 مورد تلفنی و 54 مورد آن حضوری بوده که پس از دریافت این شکایتها بلافاصله توسط بازرسین اداره مورد رسیدگی قرار گرفته اند .
وی تصریح کرد : تعداد 3546 واحد صنفی نانوایی نیز در طول ایام سال مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد 202 پرونده با ارزش ریالی مجموعا 1 میلیارد و 263 میلیون و 736 هزار ریال تشکیل که جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است .
در پایان رئیس اداره صمت شهرستان ورامین اشاره ای به اقدامات انجام شده توسط واحد بازرسی و نظارت در سال گذشته پرداخت :
اجرای طرح های نظارتی ویژه نمایندگی های خدمات پس از فروش لوازم خانگی ، بازرسی از انبارها و واحدهای تولیدی ، عمده فروشی جهت جلوگیری از دپوی کالای قاچاق ، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی فروش لوازم آرایشی وبهداشتی ، داروخانه ها ، عطاری ها و داروهای گیاهی در جهت جلوگیری از عرضه کالاهای غیر بهداشتی و قاچاق ، بازرسی از جایگاه های سوخت رسانی ( بنزین ، نفت گاز و CNG ) جهت نظارت بر قیمت فروش و جلوگیری از قاچاق سوخت و عرضه مکمل های بنزین ، بررسی وضعیت توزیع ، قیمت و کیفیت انواع تایر خودرو سبک و سنگین ، برگزاری گشت های نظارتی مشترک باتعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ، اتحادیه های صنفی ، پلیس آگاهی ، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و پلیس امنیت . بازرسی و نظارت بر بازار روانکارها ( انواع روغن موتور خودرو و صنعتی ) در خصوص کیفیت و قیمت فروش ، بازرسی از واحدهای عرضه اقلام پروتئینی ( گوشت مرغ و گوشت قرمز گرم ، ماهی و ... ) بازرسی و نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی ، مراکز و واحدهای ثابت و موقت اقامتی و پذیرایی ( هتل ، رستوران ، مهمانپذیر و ... ) . بازرسی و نظارت بر بازار میوه و مرکبات در مبادی توزیع خرده فروشی و میدان میوه و تره بار ، نظارت هدفمند و بهنگام در تنظیم بازار ، به ویژه اقلام پر مصرف مانند (برنج ، گوشت ، قند و شکر ، تخم مرغ ، روغن و... ) نظارت و بازرسی بر توزیع اقلام و کالاهای تنظیم بازار

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: شکایت مردمی از واحدهای صنفی طرح نظارت بر بازار بازرسی و نظارت واحدهای صنفی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

جواد احمدپور اظهار کرد: در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال ادامه داشت، ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح صنوف استان انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف با مبلغ ۳ میلیارد تومان شده است.
مسوول نظارت و بازرسی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کسر سهمیه ۲۰ واحد خبازی استان، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۷ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۵ میلیون تومان کشف و ضبط شد.
احمدپور با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف استان، بیان داشت: اکیپ‌های مختلفی بر نحوه عرضه و توزیع کالا‌های اساسی نظارت دارند و هرگونه تخلف را بررسی و به مقام قضائی معرفی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان