Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم که در اولین روز ماه مبارک رمضان برگزار گردید، آغاز شد.

اهم فرمایشات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

-من در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی ایران آماری را عرض کردم که بعد از آن چند نفر به من تذکر دادند و گفتند این آمار درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به دفتر گفتم موضوع را بررسی کنند، بعد از اینکه بررسی کردند، مشخص شد که حرف آنها درست است و آمار ما درست نبوده است.

-آنچه من درباره رتبه هجدهم اقتصادی دنیا گفتم مربوط به ۴ تا ۵ سال قبل بوده است. از کسانی که به من تذکر دادند و موجب شد که این اشتباه برطرف شود صمیمانه تشکر می‌کنم.

-هدایت قرآن به یک منطقه محدودی از زندگی بشر اختصاص ندارد بلکه مربوط به گستره عظیم زندگی بشر است. یعنی اینجور نیست که در یک بخشی انسان را هدایت کند قرآن در یک بخش دیگر از موارد مورد نیاز بشر و زندگی بشر انسان را مهمل بگذارد و بی اعتنا عبور کند، نه قرآن مشرف به همه گوشه و کنارهای صحنه زندگی بشر و میدان حضور بشر است.

-قرآن برای همه‌ بخش های زندگی انسان و جوامع بشری برنامه دارد و هدایت می‌کند. از دفع دشمن تا مدیریت جوامع انسانی تا خانواده و تربیت فرزند.

-خداوند متعال در میان امتیازات متعدد ماه مبارک رمضان امتیاز نزول قرآن را ذکر می‌کند. در میان همه این‌ها هدایت قرآنی را مطرح می‌کند.

-آغاز قرآن با ذکر هدایت قرآنی آغاز شده است و بعد از آن هم در جاهای متعددی ده ها مورد در قرآن هست که سخن از هدایت قرآن است و راهنمایی‌ها و دستگیری‌های قرآن.

-قرآن خود را از چالش‌های سیاسی کنار نمی‌کشد و از مقابله با ستمگران اجتناب نمی‌کند.

ادامه دارد ...

کد خبر: 1093137 برچسب‌ها مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان قران کریم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان قران کریم هدایت قرآن زندگی بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد