Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، عصر چهارشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرج  که با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز برگزار شد، به بررسی لایحه شهرداری در خصوص پروژه تکمیل عملیات طراحی و اجرای ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک (MMR) اشاره کرد و گفت: شهرداری کرج بر اساس قراردادی متعهد شده تا نسبت به احداث ۱۰ هزار متر مربع بنا شامل پروژه طراحی و اجرای ساختمان بسته بندی و سردخانه، ساختمان آبله، ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک (MMR) و ساختمان آزمایشگاه کنترل کیفی (QC) برای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این راستا در سال های گذشته اقدامات لازم معمول شده و پروژه حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما  با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات مورد نیاز احداث پروژه های مذکور وارداتی بوده لذا به دلیل تحریم های ظالمانه و افزایش نرخ ارز و نوسانات شدید اقتصادی  و محدودیت منابع مالی شهرداری کرج از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ امکان ادامه عملیات اجرایی پیمان وجود نداشته و به ناچار  قراردادها خاتمه یافته است. 

سلیم نژاد بیان کرد: در این خصوص نشست‌های متعددی با رئیس موسسه سرم سازی و تحقیقات واکسن رازی  شهرداری کرج  برگزار شد تا به علت مشکلات تحریم و مباحث اقتصادی، توافق به شکل دیگری عمل شود که از طرف موسسه سرم سازی پذیرفته نشد .

وی ادامه داد:  در نهایت با توجه به اهمیت موضوع تولید واکسن در نشستی که در محل اداره کل بازرسی استان البرز برگزار و مقرر شد و بر اساس نیازهای اعلامی از سوی موسسه سرم سازی، نسبت به احداث ساختمان MMR در اولویت اول اقدامات لازم از سوی شهرداری با همکاری موسسه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خاص بودن پروژه، شهرداری کرج لایحه ای به منظور تکمیل سریع تر پروژه  مذکور در قالب برآورد کل و ردیف اعتباری جدیدی تحت عنوان پروژه خدمات مهندسی و اجرای ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک (MMR) موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (EPC) طبق برآورد اولیه موسسه سرم سازی به مبلغ ۷۱۰ میلیاردو۴۵۰ میلیون ریال به صورت ۶۵ درصد نقدی و ۳۵ درصد غیر نقدی اقدام کرد.

سلیم نژاد یادآور شد: اهمیت موضوع  موجب شد تا این لایحه ۲ فوریتی  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح و به اتفاق آرا به شهرداری کرج اجازه داده شد تا بر اساس توافق با موسسه سرم سازی و مطابق لایحه بصورت برآوردکل و EPC، در اولویت اول نسبت به احداث پروژه خدمات مهندسی و اجرای ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک طبق ردیف بودجه جدیدی اقدام و در بودجه متمم سال ۱۴۰۰ پادار شود.

موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج سال گذشته موفق به تولید واکسن نوترکیب کرونا شده که مراحله نخست تست بالینی آن انجام شده است.

رییس سازمان بازرسی کشور هفته جاری با حضور در موسسه رازی از شهرداری کرج خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود درخصوص تامین زیر ساخت های واکسن کرونا در این موسسه عمل کند.

منبع: فارس

کلیدواژه: اکبر سلیم نژاد موسسه رازی شهرداری کرج رئیس شورای شهر کرج واکسن کووپارس واکسن رازی شورای اسلامی شهر اجرای ساختمان موسسه سرم سازی تحقیقات واکسن شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر تهران خبرداد. 

امین توکلی زاده که امروز برای ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های این معاونت به اعضای شورای شهر در صحن حاضر شده بود، گفت:پس از طی روند شاهد تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خواهیم بود.

معاون شهردار تهران، برگزاری پویش‌های متعدد از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی و ماه مهربانی، ویژه برنامه‌های نوروزی، کارناوال‌های شادی درشهر تهران، برپایی شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی، کنگره ۲۴ شهید تهران در فرهنگسرای خاوران، برپایی ویژه برنامه برای خانواده‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و برپایی سفره‌های افطاری ساده و بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز را از جمله اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برشمرد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان واکنش نشان دادند.

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این گزارش گفت: طرح‌هایی مانند ریحان شهر و کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد بازارچه‌های عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار از جمله احکام برنامه چهارم برای معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است که انتظار می‌رود بر اساس برنامه تعیین شده در زمان معین اجرا شود. سوده نجفی افزود: در حکم ۸۵ به آموزش‌های شهروندی اشاره شده و در حکم ۹۰ به بهبود مراکز نگهداری سالمندان و فعال سازی پنج مرکز فرهنگی تأکید شده، سوال ما این است در این زمینه‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز از معاونت اجتماعی و فرهنگی خواست در کنار تلاش برای کیفیت بخشی به زندگی شهروندان در بخش‌های مختلف، درخصوص فرهنگ رفتاری از جمله فرهنگ ترافیکی و تربیت شهروند مسئولیت پذیر اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم بر توجه به آموزش شهروندی در شهر تهران تاکید کرد.

ناصر امانی افزود: باید بازنگری مجدد در حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد و به جایگاه اخلاق در برنامه‌های شهرداری توجه ویژه شود تا شاهد ناهنجاری‌های اخلاقی در سطح شهر نباشیم.

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز بر نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگسازی تاکید کرد.

مهدی اقراریان گفت: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌ها توجه شود.

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا همچنین گفت: تابلو‌های مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش‌های مختلف، شاید تغییر این تابلو‌ها هزینه چندانی نداشته باشد.

وی گفت:یادمان شهدا هم در مناطق وضع مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید از توجه به شهدا و یادمان آنها غفلت شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا هم از برگزار نشدن برنامه‌های متنوع در شهر در روز زمین پاک انتقاد کرد و خواهان توجه به ورزش همگانی به ویژه در فصل بهار در بوستان‌ها شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز بر لزوم آسیب شناسی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تاکید کرد.

نرگس معدنی پور گفت: ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی نیاز به بازنگری دارد و بودجه این معاونت نیز باید بازبینی شود.

در ادامه پرویز سروری نایب رئیس شورا هم توصیه کرد سال آینده در ایام نوروز معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری به موضوع گردشگری و جذابیت‌ها و ظرفیت‌های متعدد تهران توجه بیشتری کند و شهروندان و گردشگران را با جاذبه‌ها بیشتر آشنا کند.

رئیس کمیته عمران شورا هم بر لزوم تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای مادران تاکید کرد. سید محمد آقامیری گفت: برخی از معضلات فرهنگی و اجتماعی به علت آموزش نادرست مادران است و اگر تمرکز ویژه‌ای بر این موضوع داشته باشیم از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا هم گفت: در سال‌های قبل در ماه رمضان اقدامات دینی با روش‌های نوین و جذاب چندان برگزار نمی‌شد و این اقدامات امسال انجام شد، اما باید در تابلو‌های شهری برنامه‌ها معرفی می‌شد تا مردم از برنامه‌های بیشتری بهره ببرند.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر